Index
Gordon R. Dickson Smok i Jerzy 4 Smok na wojnie
Gordon R. Dickson Smok i Jerzy 3 Smok na granicy
Gordon R. Dickson Smok i Jerzy 7 Smok i sekaty krol
Sandemo Margit Saga O Ludziach Lodu
Pod redakcjÄ… Charlesa E. Skinnera Psychologia wychowawcza (6)
Wizerunek zła
2354 (5)
Paulo Coelho Weronika postanawia umrzec
przedruk (201)
Sienkiewicz Henryk Ogniem i mieczem t.2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • listy-do-eda.opx.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .15.Kó³ka.Dziecko mo¿e æwiczyæ, rysuj¹c du¿e ko³a na tablicy lub na kart-ce papieru, u¿ywaj¹c jednej rêki, zgodnie z ruchem wskazówek zegara lubodwrotnie do ruchu wskazówek zegara.Wizerunek cia³aWizerunek cia³a odnosi siê do œwiadomoœci osoby dotycz¹cej jej cia³ai zwi¹zanych z nim mo¿liwoœci.Æwiczenia zwi¹zane z wizerunkiem cia³a s¹po to, aby pomóc dziecku w dok³adnym okreœleniu po³o¿enia czêœci cia³aoraz poznania ich funkcji.ZABIEGI TERAPEUTYCZNE1.Wskazywanie czêœci cia³a.Poproœ dziecko, aby wskaza³o ró¿ne czêœciswojego cia³a: nos, prawy ³okieæ, lew¹ kostkê itd.Æwiczenie to jesttrudniejsze, gdy dziecko ma zamkniête oczy.Mo¿na równie¿ poprosiæ je, abypo³o¿y³o siê na pod³odze i wtedy dotyka³o ró¿nych czêœci swojego cia³a.Utrudnieniem bêdzie dotykanie ró¿nych czêœci cia³a w rytmie.Do tego celumo¿na np.u¿ywaæ metronomu.2.Poproœ dziecko, aby narysowa³o kontur cia³a kolegi w naturalnych roz-miarach, a nastêpnie swojego cia³a.3.Poproœ uczniów, by na kawa³ku papieru rysowali zarysy swoich twarzy,paznokci i inne szczegó³y cia³a.4.Poproœ uczniów, aby przechodzili przez przeszkody, pod i nad nimi.Po-proœ ich, aby opisywali, co robi¹ w czasie przechodzenia przez przeszkody.5.Poproœ uczniów, aby æwiczyli poruszanie i dotykanie ró¿nych czêœciswoich cia³ stoj¹c przed du¿ym lustrem.6.Przetnij obraz cia³a na dwa kawa³ki, a nastêpnie na kilka kawa³ków i po-proœ uczniów, aby je z³o¿yli w ca³oœæ.7.Rozdaj uczniom nie dokoñczone rysunki i poproœ, aby dorysowali bra-kuj¹ce czêœci.8.Zrób z kartonu robota, którego stawy wykonane ze spinaczy bêd¹ ru-chome.Dzieci mog¹ przesuwaæ koñczyny robota i porównywaæ z pozycj¹w³asnego cia³a.9.Uk³adanki.Uk³adanki z postaciami ludzi, przedmiotów, zwierz¹t itp.mo¿na poci¹æ, by pokazaæ dziecku funkcjonowanie poszczególnych czêœcicia³a.10.Pantomima.Poproœ dzieci o naœladowanie czynnoœci charakterystycz-nych dla okreœlonych zawodów, np.kierowcy autobusu, policjanta kieruj¹ce-go ruchem, listonosza przynosz¹cego listy lub szefa kuchni.IV.Problemy z po³o¿eniem w przestrzeniDu¿e znaczenie dla odniesienia sukcesu w procesie uczenia siê ma zdol-noœæ okreœlania prawid³owego po³o¿enia przedmiotów w przestrzeni.U dzieci maj¹cych z tym problemy wystêpuj¹ trudnoœci w czytaniu, literowa-niu i liczeniu.Zdolnoœæ postrzegania to umiejêtnoœæ lokalizowania przekrê-conych, odwróconych lub skrêconych przedmiotów, rozpoznawanie podo-bieñstw i ró¿nic miêdzy przedmiotami oraz okreœlanie po³o¿enia figur, literi przedmiotów w przestrzeni.Dziecko, które nie potrafi okreœliæ zwi¹zkumiêdzy przedmiotami a w³asnym cia³em, czêsto pisze odwrócone "b", "d"lub "p", pisze "s¹" zamiast "as" i 42 zamiast 24.ZABIEGI TERAPEUTYCZNE1.Poproœ dziecko o rozpoznanie figur geometrycznych, liter lub cyfr nastronie zawieraj¹cej przekrêcone, odwrócone lub skrêcone znaki.2.Poproœ dziecko, by okreœli³o kierunek po³o¿enia przedmiotów w stosun-ku do po³o¿enia w³asnego cia³a.3.W trakcie æwiczeñ fizycznych proœ dzieci o poruszanie ró¿nymi czêœcia-mi cia³a, aby uœwiadomi³o sobie ich istnienie.4.Poproœ dziecko, aby odnajdywa³o przedmioty na podstawie wskazówekprzekazywanych ustnie lub pisemnie.5.Poproœ dziecko, aby naœladowa³o po³o¿enie cia³a drugiej osoby.6.Czytajcie razem mapy i plany.7.Poproœ dziecko, by u³o¿y³o przedmioty wed³ug œciœle okreœlonych in-strukcji, np.po³Ã³¿ pi³kê pod krzes³em, w³Ã³¿ gumkê do górnej szuflady, w³Ã³¿gumkê do drugiej szuflady od do³u.V.Problemy z orientacj¹ lewo,prawoDziecko, u którego wystêpuj¹ problemy z orientacj¹ lewo,prawo, ma k³o-poty z rozró¿nianiem prawej i lewej strony swojego cia³a.Problem stanowidla niego równie¿ rozpoznawanie strony prawej i lewej na zdjêciach lub in-nych przedmiotach.Programy terapeutyczne, pomagaj¹ce rozwi¹zaæ proble-my zwi¹zane z po³o¿eniem w przestrzeni, koordynacj¹ motoryki du¿ej, wi-zerunkiem cia³a oraz pozycj¹ przestrzenn¹, mo¿na równie¿ zastosowaæ dorozwi¹zania problemu z orientacj¹ prawo,lewo.Korzystnym æwiczeniemdla dziecka mo¿e byæ kolorowanie lub rysowanie pewnych przedmiotów,np.kota z lewej strony drzewa, psa z prawej strony domu, buta na lewej no-dze lalki.Inne czynnoœci pomagaj¹ce rozró¿niæ stronê praw¹ i lew¹:1.Zaproponuj dziecku, aby pomalowa³o lakierem paznokieæ ma³ego palcau lewej d³oni.2.Naucz dziecko, ¿e zarówno czytanie, jak i pisanie zaczynaj¹ siê od stro-ny lewej.Postaw zielony znaczek lub kropkê z lewej strony kartki papieru,sk¹d uczeñ powinien zacz¹æ.3.Poproœ dziecko, by po³o¿y³o d³onie na papierze, i oznacz, która jest le-wa, a która prawa.Nastêpnie poproœ je, aby pouk³ada³o kartki papieru lew¹i praw¹ rêk¹ na dwa oddzielne stosy.4.Poproœ dzieci, aby wskaza³y lewostronne i prawostronne czêœci swoich"cia³, cia³ kolegów oraz osób na fotografii, np.lewe ucho i praw¹ stopê.5.U³Ã³¿ kilka zdjêæ od lewej do prawej tak, aby utworzy³y historyjkê.6.Grajcie w takie gry, które zmuszaj¹ do intensywnego ruchu lewej lubprawej strony cia³a.VI.NadpobudliwoœæNadpobudliwoœæ charakteryzuje siê zwiêkszon¹ liczb¹ ruchów i nadmier-n¹ aktywnoœci¹ ruchow¹.Dziecko nadpobudliwe jest w ci¹g³ym ruchu, tupienogami, stuka o³Ã³wkiem, podnosi kartki papieru itp.Oto niektóre wskazów-ki, jak postêpowaæ z dzieckiem nadpobudliwym w klasie:1.Dobrze, aby lekcje mia³y okreœlon¹ strukturê,dziêki czemu liczba do-stêpnych bodŸców bêdzie ograniczona, i nikt nie bêdzie przeszkadza³uczniom w czasie pracy.2.Ka¿da lekcja powinna byæ tak zorganizowana, aby uczeñ móg³ opanowaæmateria³ w czasie odpowiadaj¹cym jego zdolnoœci skoncentrowania uwagi.3.Poproœ uczniów o wykonanie krótkich zadañ, pozwalaj¹cych im na po-ruszanie siê po klasie i budynku szkolnym.Takie zajêcia mo¿na przeprowa-dziæ w czasie przerwy lub specjalnie w tym celu zaplanowaæ lekcjê.4.Przygotuj kilka zabawnych zajêæ, którym dzieci bêd¹ musia³y poœwiêciæparê minut, i w tym czasie odpr꿹 siê.5.Zachêcaj uczniów do odpowiedniego zachowania siê w czasie wolnymlub w czasie poœwiêconym ulubionym zajêciom.VII.Rozpraszanie siê oraz krótki czas koncentracji uwagiWielu nadpobudliwych uczniów, maj¹cych trudnoœci w uczeniu siê, ³atwosiê rozprasza.Jakikolwiek ha³as, ruch, œwiat³o lub kolor pojawiaj¹ce siêw klasie s¹ w stanie odwróciæ ich uwagê od wykonywanego zadania [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.