Index
[ebook pl.SMP] (psychologia) cialdini raobert wywieranie wpływu na ludzi teoria i pra
Aronson Elliot, Wilson Timothy D., Akert Robin M. Psychologia społeczna (11)
Dodziuk Anna Psychologia podręczna Częœć III Pokochać (12)
Szmidt Krzysztof J. Psychologia podręczna Częœć V Elementarz twórczego myslenia
Strelau Jan, redaktor naukowy Podręcznik akademicki Podstawy psychologii
Bogdanowicz Marta Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym (10)
The Redemption of Althalus by Eddings
net6
Issac Asimov Nemesis (6)
Bulyczow Kiryl Rycerze na rozdrozach
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lenka007.xlx.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Przypadek trudnoœci w zakresie ortografii Book przedstawia ciekawy przypadek trudnoœci w zakresie ortograf , którym warto s¿ê zainteresowaæ 11.Ch³opiec uczêszczaj¹cy do klasy VI o ilorazie inteligencji 120 nie nauczy³ siê mówiæ tak, aby matka mog³a go zrozumieæ.Umia³ czytaæ.Nikt jednak nie potrafi³ przeczytaæ tego, co napisa³.Umia³ napisaæ tylko 35 procent spoœród 120 wyrazów u¿ywanych w klasie III, kiedy je 'wymawiano.Wyrazy Ÿle wymawiane przez niego wydawa³y mu siê poprawne.Kiedy kazano mu przepisaæ 120 s³Ã³w, zrobi³ tylko jeden b³¹d.Najwiêcej kxopotu sprawia³o mu pisanie wyrazów, których nie móg³ wymówiæ.Stara³ siê pisaæ s³owa na podstawie dŸwiêków.Nie zna³ poprawnego brzmienia liter i nie potrafi³ ich wymawiaæ.Obserwowano bardzo starannie wszystko, co robi³ ucz¹c siê pisowni.Powiedzia³; ¿e s³uchanie, jak nauczyciel u¿ywa jakiegoœ s³owa w zdaniu, pomaga mu w pisaniu.S³owa, które wygl¹da³y podobnie, sprawia³y mu najwiêcej trudnoœci.Jego nauczyciel wymaga³, ¿eby pisa³ wyrazy, czyta³ je g³oœno i powtarza³ to w domu.Nikt nie pokaza³ mu, co ma robie, ¿eby pisaæ poprawnie wyrazy.Nikt nie rozumia³, na czym polega³y jego trudnoœci.MetodaCh³opiec mia³ bardzo dobr¹ wyobraŸniê wzrokow¹.Pokazano mu, jak mo¿e pisaæ ka¿de s³owo poprawnie, kiedy ma w³aœciwy obraz kolejnoœci jego liter.Zachêcano go, ¿eby porównywa³ swój obraz danego s³owa z sa11 W.F.gook How a Special Disabil~lty in Spelling Was Diagnosed and Corrected."Journal of Applied Psychology".XIII, 1929, nr 4_, s.378 - 393.56Jcnym s³owem.Czyniono próby, ¿eby wyeliminowaæ wczeœniejsz¹ wokalizacjê.Poniewa¿ mia³ wyobraŸniê wzrokow¹, wkrótce zosta³o to dokonane.Przygotowano specjalne zalecenia, przepisano na maszynie i wrêczono mu.W instrukcji zatytu³owanej "Jak nauæzyæ siê pisowni ka¿dego s³owa", Book skierowa³ uwagê ch³opca na pewne specyficzne sprawy: nale¿y uczyæ siê na raz tylko jednego wyrazu, sprawdzaæ go strannie i badaæ jego znaczenie; ktoœ powinien je wymówiæ; trzeba spostrzec dok³adn¹ kolejnoœæ liter; trzeba zauwa¿yæ znane czêœci wyrazu; potem powtó- i rzyæ dany wyraz dwa lub trzy razy i zamkn¹æ oczy; czy widzisz to s³owo? - je¿eli nie, spróbuj jeszcze raz; kiedy ju¿ zobaczysz dany wyraz przy zamkniêtych oczach, napisz go; porównaj napisany wyraz z jego poprawn¹ pisowni¹.Pod tytu³em "Jak nauczyæ siê ka¿dego wyrazu tak dobrze, ¿e nie mo¿na go ju¿ zapomnieæ", Book wymienia 8 wskazówek: ucz siê ka¿dego sxowa; jak wy¿ej; upewnij siê, ¿e pamiêciowy obraz ka¿dego wyrazu zgadza siê z wydrukowanym wyrazem; myœl czêsto o drukowanym obrazie s³owa; zauwa¿ dok³adny porz¹dek liter danego wyrazu; pomyœl o jego znaczeniu; sprawdŸ jeszcze raz drukowany wyraz, którego uczysz siê pisaæ; nigdy nie zgaduj : rób przegl¹d vc·szystkich wyrazów, których siê nauczy³eœ,Rezultat~rPrzy pierwszym tekœcie przeprowadzonym na pocz¹tku letniego okresu szkolnego ch³opiec pisa³ przeciêtnie okoxo 30 procent wyrazów dla klasy III i IV, wybranych z Ayres-Buckingham Spelling Scale.Zanim wróci³ do domu w sierpniu, zna³ pisowniê 16 grup wyrazów, z których ka¿da sk³adaxa siê z 20 wyrazów, i robi³ bxêdy tylko w 5 wyrazach.Kiedy wróci³ do szkoxy we wrzeœniu, nast¹pi³a przerwa w jego nauce ze wzglêdu na: 1) koniecznoœæ zajêcia siê inn¹ prac¹ w szkole; 2) wp³yw nauczyciela, który nie rozumia³ istoty jego upoœledzenia i nie interesowa³ siê nim; 3) okres czasu - lato byxo zbyt krótkim okresem, ¿eby mógl nauczyæ siê wszystkich potrzebnych wyrazów.Jednak¿e oddzia³ywanie jego matki pomog³o mu uratowaæ w takim stopniu nabyt¹ zdolnoœæ w zakresie pisowni, ¿e mógx zaspokoiæ swoje potrzeby.ZASADY ZAPOBIEGANIA, WYKRYWANIA I KORYGOWANIA TRUDNOSCI W ZAKRESIE UCZENIA SIÊ RÓ¯NYCH PRZEDMIOTbWIstnieje wiele wa¿nych uogólnieñ, które mog¹ pomóc w zapobieganiu, wykrywaniu i korygowaniu trudnoœci:1.Nauczyciel musi w sposób spontaniczny akceptowaæ dzieci albo m³odych ludzi takimi, jakimi s¹.Musi byæ wra¿liwy na nich jako na oso570by i rozumieæ ich potrzeby.Powinien umieæ nawi¹zaæ z uczniem kontakt i dbaæ o swobodne porozumiewanie siê z nim.2.Jest spraw¹ zasadnicz¹, ¿eby nauczyciele i osoby kieruj¹ce szko³¹ uœwiadamiali sobie, ¿e istniej¹ upoœledzenia fizyczne, i ¿e mo¿na z~Tykle z³agodziæ ich skutki.Niektóre upoœledzenia fizyczne mo¿na skory-gowaæ, zanim jeszcze dziecko pójdzie do szko³y.Wiele szkó³ docenia znaczenie okresowych badañ lekarskich ró¿nego rodzaju, kiedy dziecko jest w szkole.Nauczyciel powinien znaæ istotê upoœledzeñ fizycznych ucznia i ich znaczenie.3.Nauczyciel musi rozumieæ œrodowisko ucznia i si³y spo³eczne, które go kszta³towa³y.Od tych si³ zale¿¹ doœwiadczenia dziecka.Jego umiejêtnoœci, nawyki, postawy, zainteresowania, wiadomoœci i idea³y rozwija³y siê w konsekwencji dzia³ania tych si³.Je¿eli nauczyciel ma nawi¹zaæ kontakt ze œwiatem kszta³tuj¹cym zainteresowania dziecka, musi znaæ dobrze ten œwiat.Je¿eli nauczyciel ma wywieraæ zdecydowany wp³yw na rozwój dziecka.musi wiedzieæ, jakie jest to dziecko, co ono rozumie i w jaki sposób.Znajomoœæ tych cech charakterystycznych jest spraw¹ zasadnicz¹ dla korygowania obecnych trudnoœci ucmia i zapobiegania powstawaniu dalszych trudnoœci.4.Nauczyciel musi wiedzieæ, jak dzieci ucz¹ siê i co mo¿na zrobiæ, ¿eby rezultaty ich nauki mog³y funkcjonowaæ w sytuacjach ¿yciowych.Psychologia wychowawcza, je¿eli uczy siê jej w powi¹zaniu z sytuacjami ¿ycia, mo¿e pomóc nauczycielowi w bardziej skutecznym przewidywaniu i kontrolowaniu postêpów uczniów w nauce i przystosowaniu [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.