Index
Manuskrypt Chancellora
Pakt Holcrofta
Bettelheim Bruno Cudowne i pożyteczne O znaczeniach i wartoÂściach baÂśni (6)
Crowley Księga Jogi i Magii
Books Dav
Chmielewska Joanna Wielki diament T 2 (4)
Masterton Graham Zwierciadlo piekiel
Kratochvil Stanisław Psychoterapia Kierunki metody b
Karen Horney Neurotyczne OsobowoÂści Naszych Czasów
www nie com pl 3
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • urodze-zycie.htw.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .W wypadku zwyk³ego tekstu moglibyœmy mówiæ o zbiegu okolicznoœci.Jednak w odniesieniu do Zielonego Jêzyka nie ma mowy o przypadkach.Mo¿na siê te¿ zastanawiaæ, czy do tego w³aœnie wersu nie odniós³ siê Collotd'Herbois w swojej humoresce poœwiêconej Nostradamusowi, po raz pierwszywystawionej w 1777 roku.W drugiej scenie tej jednoaktówki Dastrimon(Nostradamus) unosi siê nad swoimi bliskimi zwi¹zkami z gwiazdami:.jepousse Mercure en passant, ici je salve Jupiter, je dis deux mots a Verseau,je fais une petite politesse aux Gemeaux.Szczegó³y astrologiczne zosta³ywydobyte znakomicie.Aby pozostawaæ w dobrych stosunkach z bogami,nale¿y postêpowaæ w odpowiedni sposób: powierzyæ fortunê bogu handluMerkuremu, pozdrawiaæ szczodrobliwego Jowisza, najwy¿szego z planetar-nych bogów, i odnosiæ siê z szacunkiem do BliŸni¹t (które symbolizuj¹ za-równo ¿ycie, jak i œmieræ - nieœmiertelnoœæ i przemijanie).Dlaczego jednaknale¿y powiedzieæ dwa s³owa Wodnikowi (Verseau)? Czy mo¿liwe, aby Collotodnalaz³ dwa ukryte s³owa w czterowierszu III.3?W œwietle naszej interpretacji czterowiersza jego druga linijka nabieranowych znaczeñ.W tradycyjnej astrologii, odwo³uj¹cej siê do literatury pto-lemejskiej (zob.Aneks VI), Wodnik by³ nazywany znakiem "po³udniowym"(midy znaczy po³udniowy), "gor¹cym".W XVI wieku ka¿dy zaznajomiony,chocia¿by ogólnie, ze sztuk¹ astrologii, bez trudu rozumia³ konsekwencje,jakie poci¹gaj¹ za sob¹ te dwa s³owa."Po³udniowa gor¹czka" Wodnikawywo³ywa³a suszê (siccite~.W ten sposób znajdujemy potwierdzenie dlanaszej hipotezy, ¿e koniunkcja trzech wymienionych w czterowierszu planetdzieje siê w po³udniowym, gor¹cym znaku Wodnika - tak jak w roku 1571."Po³udniowy", "gor¹cy", "suchy", wszystkie te s³owa maj¹ w tradycji astro-logicznej szczególne znaczenie i wszystkie odnosz¹ siê do znaku Wodnika.Zaprezentowane przez Nostradamusa w omawianym czterowierszu po³¹cze-nie zasad astrologii z regu³ami Zielonego Jêzyka budzi g³êboki podziw.Bez w¹tpienia bitwa pod Lepanto by³a jednym z wa¿niejszych wydarzeñw dziejach XVI stulecia.Flota turecka zosta³a ca³kowicie rozbita przez si³yŒwiêtej Ligi (Hiszpania, Wenecja, papiestwo oraz inne mniejsze pañstwaw³oskie).Turcy stracili sto siedemnaœcie okrêtów i ponad trzydzieœci tysiêcyludzi.Chocia¿ Turcja odbudowa³a wkrótce swoj¹ flotê i podjê³a na nowodzia³ania ofensywne, a nawet zajê³a Cypr, znaczenie zwyciêstwa pod Lepantodla nastrojów w zachodniej Europie trudno przeceniæ.Pod Lepanto okaza³osiê bowiem, ¿e dziêki zjednoczeniu si³ chrzeœcijañskich mo¿na pokonaæniezwyciê¿onych dot¹d Turków.Mimo ¿e Turcja nadal stanowi³a powa¿nezagro¿enie, a w nastêpnych latach opanowa³a nawet pó³nocno-zachodnie wy-brze¿a Afryki, po roku 1571 Europa patrzy³a na niebezpieczeñstwo tureckieinnymi ju¿ oczyma.Krótki przegl¹d metod astrologicznych stosowanych przez Nostradamusaw pracy nad czterowierszami prowadzi do kilku stwierdzeñ.Odniesieniaastrologiczne w czterowierszu IV.100 s¹ uchwytne prawie bezpoœrednio.W czterowierszu III.3 natomiast prorok pos³uguje siê odwo³aniami astrologi-cznymi w sposób bardziej z³o¿ony, niemniej s¹ one nadal uchwytne, nawetdla laika.Jednak¿e w kilku czterowierszach Nostradamus w pe³ni rozwijaswoj¹ ezoteryczn¹ astrologiê, co powoduje, ¿e zrozumienie jego tekstu spra-wia trudnoœci tak¿e osobom bardzo dobrze obeznanym z terminologi¹ astro-logiczn¹.Druga wojna œwiatowaJednym z takich czterowierszy jest czterowiersz I.50.Dopiero po drobiaz-gowej analizie mo¿na w³aœciwie oceniæ niezwyk³¹ precyzjê, z jak¹ Nostrada-mus okreœli³ czas spe³nienia siê zawartego w tym czterowierszu proroctwa.Przyjrzyjmy siê wiêc dok³adniej tekstowi Nostradamusa:Chef d'Aries, Iupiter et Saturne,Dieu eternel quelles mutations!Puis apres long siecle son malin temps retourne,Gaule & Italie, quelles esmotions.Zanim spróbujemy odczytaæ ukryte przes³anie czterowiersza, zaproponuj-my na razie nastêpuj¹cy przek³ad:G³owa Barana, Jowisz i Saturn,Bo¿e wielki, co za zmiany!Nastêpnie, po d³ugim wieku, jego z³y czas powróci,Francja i W³ochy - co za wzburzenie.Postaramy siê dowieœæ, ¿e w pierwszej linijce czterowiersza zawarto ukryteodwo³ania, które pozwalaj¹ okreœliæ w³aœciwy temat przepowiedni.W wersietym mo¿na wyró¿niæ dwie czêœci.W pierwszej jest mowa o "G³owie Barana".Bez w¹tpienia mamy tu do czynienia ze specjalistycznym terminem astrolo-gicznym, wskazuj¹cym na okreœlony punkt w pasie znaków zodiaku.Powró-cimy do tej kwestii.W drugiej czêœci pierwszego wersu wymieniono dwieplanety - Jowisza i Saturna, w odniesieniu do ich spotkania siê ze sob¹.Koniunkcji Jowisza i Saturna przyznawano w astrologii szczególne znacze-nie.Krótki przegl¹d szesnastowiecznej literatury profetycznej, powsta³ejprzed ukazaniem siê Centuries, pozwoli - w przybli¿eniu chocia¿by - okreœliæjej wyj¹tkowy charakter.Spotkanie Jowisza i Saturna nosi³o nazwê wielkich koniunkcji.Uwa¿ano,¿e jest ono zawsze zwi¹zane z wielkimi przemianami w dziejach ludzkoœci.Wielu szesnastowiecznych astrologów - niektórzy z nich wywarli bezpoœredniwp³yw na twórczoœæ Nostradamusa - poœwiêca³o w swoich pracach wyj¹tko-wo du¿o miejsca w³aœnie zagadnieniu wielkich koniunkcji.Kilku z nichstara³o siê dok³adniej wskazaæ burzliwe wydarzenia, jakie spowodowaæ mog³ozaistnienie wielkiej koniunkcji.Wœród przywo³ywanych przez nich dat wiel-kich wstrz¹sów szczególnie czêsto pojawia siê schy³ek XVIII wieku.Nie ulega w¹tpliwoœci, ¿e Nostradamus przyk³ada³ wielk¹ uwagê do wy-darzeñ, do których mia³o dojœæ w XVI wieku, ale uwa¿a³, ¿e wydarzeniemprze³omowym dla dziejów nie tylko Francji bêdzie rewolucja francuska [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.