Index
Foster Alan Dean Tran ky ky 01 Lodowy Kliper
Chalker Jack L Swiaty Rombu 01 Lilith Waz w trawie
Zelazny Roger Amber 01 Dziewieciu Ksiazat Amberu
Bolesław Prus Lalka
abc.com.pl 7
02 (226)
GSPEXP (6)
rok 2027 17 19 (2)
20 (27)
Zaklęci
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Nie jest ich du¿o, ale ich pe³ne zrozumienie u³atwi ogarniêcie nastêpnych.Doktryna tajemna przyjmuje trzy podstawowe tezy:1.Wszechobecne, wieczne, bezgraniczne i niezmienne pryncypium, o którym niemo¿liwe s¹ wszystkie spekulacje, bo przewy¿sza si³ê ludzkiej koncepcji i jedynie mog³oby byæ skarlone przez jakiœ ludzki wyraz lub coœ podobnego.Jest jedna absolutna rzeczywistoœæ, która wyprzedza wszystko objawione, uwarunkowane – ta nieskoñczona, wieczna przyczyna, mrocznie uformowana w nieœwiadomej i niepoznawalnej, ów bezkorzenny korzeñ wszystkiego, co by³o, jest lub kiedykolwiek bêdzie.To jestestwo w Doktrynie tajemnej jest symbolizowane dwoma aspektami: z jednej strony absolutna, oderwana przestrzeñ, reprezentuj¹ca go³¹ podmiotowoœæ, tê jedn¹ rzecz, której ¿aden umys³ ludzki nie mo¿e oddzieliæ od jakiegokolwiek wyobra¿enia; z drugiej zaœ strony oderwany absolutny ruch, reprezentuj¹cy bezwarunkow¹ œwiadomoœæ, niepojêt¹ dla nas.Ten aspekt jest tak¿e symbolizowany okreœleniem Wielki Dech – dostatecznie jasno opisanym.Pierwszy podstawowy pewnik Doktryny tajemnej jest metafizyczny: Jeden absolutny byt – symbolizowany przez skoñczon¹ inteligencjê, podobnie jak teologiczna trójca.Parabrahman (jedyna rzeczywistoœæ, absolut) jest polem absolutnej œwiadomoœci, czyli t¹ esencj¹, która nie ma ¿adnego zwi¹zku z uwarunkowanym istnieniem i której œwiadomoœæ istnienia jest symbolem uwarunkowanym.Ale gdy w myœli raz przest¹pimy to absolutne zaprzeczenie, dwójnoœæ przechodzi w przeciwieñstwo ducha (czyli œwiadomoœci) i materii – podmiot i przedmiot.Duch (œwiadomoœæ) i materia s¹ i winny byæ uwa¿ane nie za niezale¿ne rzeczywistoœci, ale za dwa aspekty absolutu (parabrahman), który stanowi podstawê istnienia uwarunkowanego (osobowoœæ), bez wzglêdu na to, czy jest ono podmiotem, czy przedmiotem.Rozwa¿ajmy tê metafizyczn¹ trójcê jak korzeñ, z którego pochodz¹ wszelkie zjawiska.Wielki Dech przybiera charakter przedkosrnicznej idei (myœli), jest fons et origo (Ÿród³em i pochodzeniem) si³y wszelkiej œwiadomoœci osobistej i dostarcza kierowniczej inteligencji w obszernym zmyœle kosmicznej ewolucji.Jak przedkosmiczna idea (wyobra¿enie) jest korzeniem wszelkiej indywidualnej œwiadomoœci, podobnie przedkosmiczna substancja (istota rzeczy) jest dan¹ warstw¹ materii w ró¿nych stopniach ich rozró¿nieñ.Widaæ wiêc wyraŸnie, ¿e kontrast miêdzy tymi aspektami absolutu jest nieodzowny dla bytu, dla istnienia (egzystencji) objawionego wszechœwiata.W od³¹czeniu od kosmicznej substancji nie mog³aby siê przejawiæ kosmiczna idea jako osobista œwiadomoœæ.Mo¿e to zrobiæ jedynie przez wehiku³ materii, kiedy œwiadomoœæ wyrazi siê jako ja jestem ja – fizyczna podstawa jest potrzebna do skupienia promienia uniwersalnego umys³u.Tak samo nie mog³aby siê przejawiæ kosmiczna substancja w od³¹czeniu od kosmicznej idei, poniewa¿ zosta³aby abstrakcj¹, bez mo¿liwoœci wy³onienia siê ze œwiadomoœci.Zatem wszechœwiat objawiony przez dwoistoœæ ogarniêty jest niejako rzeczywist¹ esencj¹ bytu jako ducha i materii, które s¹ tylko aspektami tej jednej Jednoœci, w której s¹ syntezowane (u³o¿one); tak we wszechœwiecie objawione jest To, które skupia (³¹czy) ducha z materi¹, podmiot z przedmiotem.To Coœ, jeszcze nie znane zachodniemu œwiatu, okultyœci nazywaj¹ fohatem.Stanowi ono pomost, przez który idee, istniej¹ce w Boskiej Myœli, s¹ odciœniête w kosmicznej substancji jako prawa natury.Fohat jest dynamiczn¹ energi¹ kosmicznej idei, czyli – z drugiej strony – inteligentnym poœrednikiem, kieruj¹cym si³ami wszystkich manifestacji (objawów).Architekt, Boska Myœl, jest przekazany i objawiony przez Dhyani-Czochanów, architektów widzialnego œwiata.Nasza uosobiona œwiadomoœæ pochodzi z ducha, czyli kosmicznej idei.Podczas ró¿nych swoich objawieñ fohat jest zawsze tym tajemniczym ³¹cznikiem pomiêdzy umys³em a materi¹, t¹ o¿ywiaj¹c¹ zasad¹; w swoich ró¿nych objawach ka¿dy atom elektryzuje do ¿ycia.Inaczej mówi¹c:– Absolut – parabrahman wedantystów, czyli jedyna rzeczywistoœæ, Sat, który jest (jak mawia³ Hegel), absolutny byt i niebyt;– Pierwsza manifestacja (objaw), bezosobowy, w filozofii: Logos, poprzednik objawionego.Pierwsza przyczyna, Nieœwiadomy europejskich panteistów, czyli Pierwszy Logos;– Duch-materia, ¿ycie – duch wszechœwiata, puru-sza i prakriti, czyli Drugi Logos;– Kosmiczna idea, mahat lub inteligencja, wszechœwiatowy duch œwiata: kosmiczny noumenon (pierwiastek duchowy materii, podstawa inteligentnego dzia³ania w naturze, zwane tak¿e maha-buddhi), czyli Trzeci Logos [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.