Index
36 (28)
306 28 (2)
28 (56)
rozdzial 28
28 (100)
28 (182)
28 (87)
28 (81)
28 (216)
28 (111)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • czas-shinobi.keep.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    ." 1917 (s.8-11) uczą: otrzymają próbę życia.                2) "Wyzwolenie" 1926-29 (s.35) uczy: będą zniszczeni.                3) "Aniołowie" 1934 (s.11-13) i "Bogactwo" 1936 (s.91) uczą: otrzymają próbę życia.                4) Strażnica Rok XCV [1974] Nr 8 s.24 uczy: będą zniszczeni.                Podobnie ŚJ uczyli o Adamie.Jeszcze w 1936r."Bogactwo" (s.15) uczyło, że Jezus jest "zbawicielem i odkupicielem" Adama i w związku z tym on zmartwychwstanie.Obecnie Strażnica Nr 4, 1991 s.13 podaje: "ani Adam, ani Ewa nie są objęci okupem" (i nie zmartwychwstaną), choć Hbr 2:9 i 2Tm 2:6 uczą czego innego.Por.zmiany dot.sądu Chrystusa w rozdz."Rodowód Świadków Jehowy" rok 1923.                 28.10.Uczą, że określenie "męka wieczna" (Mt 25:46) jest złym tłumaczeniem greckiego słowa kolasin.Mówią, że winien być tam zwrot "wieczne odcięcie".               Odpowiedź."Prowadzenie rozmów." (s.234) przyznaje, że ten termin grecki ma trzy znaczenia tzn.odcięcie, ograniczanie (krępowanie) i karcenie.Męka wieczna jest więc wiecznym karceniem (Mt 13:42), wiecznym skrępowaniem (Mt 22:13) i wiecznym odcięciem od oblicza Pana (2Tes 1:9).Te rozumienie słowa kolasin potwierdza też kontekst tzn.Mt 25:41 ("Idźcie precz ode Mnie przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom!").                "Słownik Grecko-Polski" Z.Abramowiczówny podaje następujące znaczenia gr.słowa kolasin: "okrzesywanie gałęzi, zwł.drzew migdałowych", "karanie", "karcenie", "potępienie".Widać więc, że ŚJ słowo "odcięcie", mające związek z "okrzesywaniem gałęzi", zastosowali do całkiem innej czynności.W 1J 4:18 (kolasin - "kara" BT, NP), gdzie słowo "odcięcie" im nie pasowało, ŚJ zamienili na "hamulec" ("Chrześcijańskie Pisma Greckie.").                 28.11.Uczą, na podst.słów: "Kto bowiem umarł, stał się wolny od grzechu" (Rz 6:7), że po śmierci nie istnieje kara za grzechy ("Prowadzenie rozmów." s.237).               Odpowiedź.Werset ten mówi o tym, że śmierć cielesna kończy możliwość grzeszenia (por.1P 4:1).Dziś używane porzekadło: "Kto śpi nie grzeszy" wywodzi się z w/w myśli.Widać więc, że Rz 6:7 nie zajmuje się kwestią kary.Hbr 9:27 zaś mówi: "postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd" (por.2Kor 5:10).Nawet demony zdają sobie sprawę z tego, że będą w przyszłości dręczone, a nie unicestwione.Oburzały się one, że Jezus "dręczył" je już przed czasem (Mt 8:29). [ ]Tytuł "W Obronie Wiary", podtytuł: "28.Piekło"URL: Autor: Włodzimierz BednarskiWprowadzono: 2001-02-13 (id:125).Ostatnie zmiany: 2001-08-04«Hits: 474 razy od 2001-02-14.(stat:--300325)»Chrześcijański Ośrodek Apologetyczny© 1999-2001 ) [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.