Index
Karma (2)
02 (235)
Bettelheim Bruno Cudowne i pożyteczne O znaczeniach i wartoÂściach baÂśni (2)
abc.com.pl 9
Pod redakcją Charlesa E. Skinnera Psychologia wychowawcza (2)
Nastanie nocy (9)
Two Towers
Pakt Holcrofta
Gdy ci ...
Stefan Żeromski PrzedwioÂśnie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alter.htw.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Każdy musi wybierać dla siebie to, co mu odpowiada, co mupodpowiada sumienie.Pamiętać przy tym powinien, że żadenwysiiek nie ginie bezpłodnie, nie obraca się w nicość, leczżyje dalej.Śmierć nie niweczy zużytej na pracę energii,gdyż przetwarza się ona stale w nowe wartości.Podobnie jakrolnik, który zbiera żniwa z ozimin, zasianych w rokuubiegłym, i który sieje na nowo, by się w następnym rokudoczekać nowego plonu - tak również dusza zbiera plonzuczynków żywota ubiegłego, a jednocześnie rzuca nowy posiew,by się plonu doczekać w następnym wcieleniu.„Każdy jest twórcą swego losu.Działaniekarmy to wieczny motor, który utrzymuje w ruchu wieczystykołowrót życia z jego cierpieniami i radościami, to prawdziweperpetuum mobile.Zgon, pozorna zagłada to zrzucenie powłoki,to rodzaj ‘‘lenienia si꒑.Nie ma utraty życia, nie maunicestwienia.Dusza jest niewolnicą karmy, a jednocześnie jejdzierżycielką.Nie wyzwoli się jednak samymi uczynkami, gdyżczyn niechybnie pociąga za sobą nagrodę lub karę, a testanowią znowu dalsze ogniwa w iańcuchu rozwojowym.Wyzwoleniemoże jedynie nastąpić na skutek pełnej wiedzy, bo‘‘wiedza’‘ (widja, wiweka) stoi poza prawem karmy i jestsprawą ducha.By jednak taką wiedzę osiągnąć, niewystarczą naukowe wywody.Potrzeba na to długiego treningu, takzewnętrznego, jak i wewnętrznego, który by stopniowo wyzwalałspod panowania przyrody i karmy, usuwając równocześnieprzyczyny niewiedzy".Zrozumienie prawa karmy nie jest rzeczą prostą.W rozważaniach nie wystarcza również logika, bardziejnatomiast potaebna jest intuicja (wpływ rozumu duchowego).Pozornym zaprzeczeniem prawa karmy byłaby na przykład wizjaprzy szłości, podana przez jasnowidza.Przepowiedzianaprzyszłość nakładałaby jak gdyby pęta na naszą wolnąwolę w sensie zbierania zasług z własnej woli i kroczenia doprawdy własną drogą.W pewnym sensie też tak jest i dlategojasnowidz unika wtajemniczania poszczególnych jednostek w ichprzyszłe losy, szczególnie w wypadkach, gdy świadomość tychlosów mogła by przyhamować lub złamać ich wolę.Podany przykład nie zaprzecza jednak prawuprzyczyny i skutku, a przecież to prawo jest podstawądziałania karmy.Poza tym w rozumowaniacó naszych kierujemysię często zh~dnością imaginacji, która nas mniej lubbardziej odchyla od praw przyrody.Musimy pamiętać, że to myzmieniamy poglądy, ale prawda nie zmienia się z~tego powodu.Karmę możemy również traktować jako pewną fomę opiekiopatrzności nad człowiekiem, który wprawdzie posiada wolnąwolę, ale jest ona jednak w pewnych granicach sterowana przezopatrzność.Ta względność woG u człowieka występujechociaż- by w różnorodności reagowania rozumu i uczuć,logiki i intuicji, które często są sobie przeciwne.Często przyjmujemy ten sam fakt w sposóbrozmaity, z różnymi odczuciami.Wtedy mówimy o nieczystymsumieniu, uświadamiając sobie, że nasze „ja" nie zgadzasię z rozumem [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.