Index
[ebook pl.SMP] (psychologia) cialdini raobert wywieranie wpływu na ludzi teoria i pra
Pod redakcjš DRA N. HUM. Grzegorza Zalewskiego Kontrowersje w psychologii i filozofii medycyny
Aronson Elliot, Wilson Timothy D., Akert Robin M. Psychologia społeczna (11)
Dodziuk Anna Psychologia podręczna Częœć III Pokochać (12)
Szmidt Krzysztof J. Psychologia podręczna Częœć V Elementarz twórczego myslenia
Strelau Jan, redaktor naukowy Podręcznik akademicki Podstawy psychologii
Vonda McIntyre Opiekun Snu (4)
abc.com.pl 6
George Orwell Folwark zwierzęcy (18)
3 (44)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tomekiveco.xlx.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Nauczyciele s¹ uprzywilejowani, jeœli chodzi o ich mo¿liwoœci rozwoju i szerszego zrozumienia osobowoœci ze wzglêdu na du¿¹ ró¿norodnoœæ jednostek, z jakimi stykaj¹ siê w klasie.Ka¿dy student college'u, który mo¿e nie zetkn¹³ siê jeszcze z grup¹ zró¿nicowanych uczniów, ma jednak sporo doœwiadczenia ze swoich przesz³ych i obecnych kontaktów.Prawdopodobnie zna dobrze wielu uczniów szkó³ podstawowych, których rozwój osobom·oœci obserwowa³ przez szereg lat.Mia³ mo¿e równie bogae êo~iadcze.^_ia z kilkoma mlodyzni ludŸmi ze szko³y œredniej.Je¿eli ~id~e a o~obê z rago wlasne~ grT.spy ~r~ieku.ma on jeszcze lepsz¹ okazjê ~do o~~bo ' a a~~Ÿe i wyczucia d~.-na~:iki ich obecnych reakcji inn~lnych P~ama~dto m³ody doras³~; cz³owiek zazwyczaj ma jakiœ kontakt z mniej lub bardziej dziwnym zachowaniem starszych osób, które s¹ w tym wieku, oo jego rodzice czy dziadkowie.Te osobiste obsero~acje, siêgaj¹ce od dzieciñstwa a¿ do "drugiego dzieciñstwa", mo¿na zweryfikowaæ za pomoc¹ aktualnych badañ i systematycznego ich przegl,2du, ¿eby przekonaæ siê, jak zgodne s¹ w³asne pogl¹dy na ludzi mxod~ su-eh.starszych oraz na osoby z wlasnej grupy wieku.Taki, obejmuj¹cy ~ókr~ 'ego ¿~-cia.rzut oka na osobowoœæ pomaga ~~~ uzyskaniu oparcia pr-ry k;er~wan'_u r,~z·,z-ojem na ka¿d~~rn poziomie wieku, ³¹cznie z grup¹~.:_ c~~~ k:.~-~~ ~ _^_~° e¿-~- swin naucz~·ciel.~~,~~=c~ m __e~i.~ o istotzch ludzkich, jakiego uczymy od _o ~,~,cG.~--~T~e~a~ zæ,~T-z=~ s;ê pewne b³êdne pojêcia.~k~' cji nap ~ wadium a~bo.~-~~hci r:!u_i b`-æ «- r~a«-n~-m stopniu prom dokonywania ~ i ówdzie popraw ek i korekty b³êdnych pogl¹ dów, jak i dodawania nowych faktów i idei.Jak stwierdzi³ jeden z naj zdolniejszych badaczy osobowoœci, Gardner Murphy: "Niewiele, jak s¹ dzê, wiemy o cz³owieku, (a zw³aszcza) o osobach, jakimi wydaj¹ siê one innym i samym sobie".Tak wiêc Murphy stwierdza, ¿e mo¿e zaoferowaæ tylko "rynsztunek badacza" 1.W podobnym duchu niech nam wolno bê dzie zapytaæ, jakich puxapek i œlepych zau³ków musimy siê strzec i w ja kim kierunku powinniœmy prowadziæ najskuteczniejsze badania?WSTF~PNY RZUT UKA NA UCZ?~CYCH SIFi JAKO NA OSOBYKiedy nauczyciel spotyka siê po raz pierwszy z now¹ klas¹, wiele aspektów osobowoœci pomaga w zró¿nicowaniu dzieci w przedszkolu czy szkole, odró¿nianiu jednego od drugiego oraz w rozpoznawaniu ich we1 G.Murphy Personalny.New York 1949, Harper and Brothers, IX - X.77I' d³ug nazwisk.Nauczyciel szybko zauwa¿a przewagê liczbow¹ dziewcz¹t czy ch³opców i ³atwo dostrzega kontrast pomiêdzy cechami kobiecynii i mêskimi, co przyczynia siê do ukrytego nastawienia dotycz¹cego osobowoœci - czasem s³usznego, czasem nies³usznego Potem, gdy nauczyciel stara siê skojarzyæ imiê z osob¹, wywiera na niego wp³yw strona fizyczna ucznia - niski albo wysoki wzrost, szczup³a albo krêpa sylwetka - wraz ze œciœle z tym zwi¹zanym ró¿nym stopniem sprawnoœci w zadaniach manualnych i ruchach 2.Czêsto obserwacje nauczyciela obejmuj¹ równie¿ temperament: przynajmniej jednostki ha³aœliwe, rzucaj¹ce siê w oczy i sk³onne do podniecenia zostaj¹ szybko zauwa¿one, ale czujny nauczyciel potrafi wkrótce dostrzec równie¿ jednostki spokojne, które ;nog¹ byæ lêkliwe albo apatyczne.Kiedy klasa przystêpuje do nauki szkolnej, nauczyciel spostr2ega oznaki inteligencji u jednych uczniów i brak zrozumienia u innych.Nastêpnie, mo¿e rozró¿niæ niektórych uczniów jako maj¹cych specjalne zainteresowania.Tak wiêc nauczyciel ko-jarzy nazwisko ka¿dej dziewczynki i ch³opca ze szczególnym uk³adem cech osobowoœci.Ten krótki wykaz wa¿nych aspektów osobowoœci - p³eæ, cechy fizyczne, ruchliwoœæ, temperament, inteligencja i zainteresowania - zosta³ zestawiony z punktu widzenia wczeœniejszych obserwacji nauczyciela dotycz¹cych zesgo³u klasowego.To wstêpne rozpoznanie przez naaczyciela ró¿nic osobowoœci jest wzglêdnie powierzchowne.Z tymi oczywistymi cechami wi¹¿e siê znaczenie, jakie dla kaidego z uczniów maj¹ jego vQ³asne specjalne zainteresowania, zdolnoœci intelektualne, temperament.aryposa¿enie fizyczne i p³eæ.M¹dry nauczyciel stara siê nie tylko oceniæ dok³adnie te cechy, ale i odpowiedzieæ na pytanie: "W jaki sposób silne i s³abe strony tego uc~ia wp³ywaj¹ na jego pogl¹dy o sobie jako o jednostce?" [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.