Index Zelazny Roger Amber 09 Rycerz Cieni elektronika praktyczna 09 1997 rozdzial 09 (214) rozdzial 09 (204) rozdzial 09 (16) rozdzial 09 (138) rozdzial 09 (167) rozdzial 09 (250) spis (42) Kratochvil Stanisław Psychoterapia Kierunki metody b |
[ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] .Wizerunki Marii Magdaleny podkreœlaj¹ jej zwi¹zki z Gali¹.Na malowidle Henriego de Guadermarisa w dziewiêciowiecznym koœciele Les Saintes Maries Marie pojawiaj¹ siê na ma³ej ³Ã³dce u brzegów Prowansji.Obraz pokazano w Salonie Paryskim w 1886 roku.Inny s³awny obraz o podobnej tematyce to The Sea Voyage Lukasa Mosera, czêœæ ozdobionego p³atkowym z³otem i srebrem o³tarza w parafii katolickiej pod wezwaniem Sw.Marii Magdaleny Tiefonbrohn (po³udniowe Niemcy).Maria bywa tak¿e portretowana, gdy przemieszcza siê nad ziemi¹ w drodze do niebiañskiego oœwiecenia (apokryficzna opowieœæ kaza³a jej prze¿ywaæ to codziennie) lub jest niesiona na zachód podczas Objawienia.Doskona³ym przyk³adem tego stylu obrazowania jest Maria Magdalena unoszona przez anio³Ã³w.To dzie³o Giovanniego Lanfranki z oko³o 1606 r.w Galleria Nazionale di Capodimente w Neapolu ukazuje nag¹ Magdalenê wraz z trzema amorkami szybuj¹c¹ nad pustym krajobrazem Europy.Szcz¹tki Marty spoczywaj¹ w Tarascon, we francuskim departamencie Vienne.Inskrypcja Ludwika XI z 1482 roku odwo³uje siê do wizyty króla Merowingów Chlodwiga przy tym grobowcu pod koniec V wieku.Szcz¹tki Marii Magdaleny przechowano w opactwie œwiêtego Maximusa, 48 km od Marsylii.W 1279 roku Karol II, król Sycylii, hrabia Prowansji, oddzieli³ czaszkê i koœæ ramienia, aby umieœciæ je w z³oto-srebrnej szkatule, gdzie spoczywaj¹ do dzisiaj29.Czêœæ szkieletu i prochów Marii trzymano w urnie, ale zosta³y zniszczone podczas rewolucji francuskiej.“Pieczara samotnoœci" Marii znajduje siê w pobli¿u La Sainte Baume.To tê pieczarê odwiedzi³ w 1254 roku de Joinville wracaj¹c z siódmej wyprawy krzy¿owej z królem Ludwikiem IX.Nastêpnie napisa³:przyby³em do miasta Aix-en-Provence, by uczciæ b³ogos³awion¹ Magdalenê, która spoczywa o dzieñ drogi stamt¹d.Udaliœmy siê do miejsca zwanego Baume.na bardzo stromej i spêkanej skale, w której podobno œwiêta Magdalena d³ugo przebywa³a jako pustelnica.Trzy wieki wczeœniej Wuillermus Gerrdu, markiz Prowansji, przyby³ z pielgrzymk¹ do jaskini.Wynios³y koœció³ – grota w La Sainte Baume – z ró¿nymi o³tarzami i pos¹giem Marii Magdaleny – d³ugo przyci¹ga³ pielgrzymów.Aix-en-Provence, gdzie Maria Magdalena zmar³a w 63 roku, dawniej nosi³o nazwê Acquae Sextiae30.Zyska³o miano od gor¹cych Ÿróde³.Acqs to zniekszta³cone œredniowieczne ³aciñskie aquae (wody), czasem aquense.W tradycji langwedockiej Maria jest pamiêtana jako la Dompna del Aquae, “Pani Wód".Dla odmiany bywa równie¿, jak widzieliœmy, nazywana “Mari¹ z Morza".Ale zawsze jest kojarzona z wod¹.Gnostykom (jak i Celtom) kobiety, którym oddawano czeœæ bosk¹, wi¹zano czêsto z jeziorami, Ÿród³ami, wodospadami i strumieniami.Gnosis (wiedza) i M¹droœæ czêsto s¹ ³¹czone z kobiecym Duchem Œwiêtym, który “unosi³ siê nad powierzchni¹ wód" (Rdz 1, 2).Uwa¿ano, ¿e Duch Œwiêty Sophii wcieli³ siê w Mariê Magdalenê.We wczeœniejszym rozdziale pisaliœmy31, ¿e kap³anów z okresu Ewangelii dokonuj¹cych chrztu nazywano “Rybakami".Gdy Jezus zosta³ dopuszczony do kap³añstwa32 na wzór Melchizedeka, otrzyma³ miano “Rybaka".Dynastyczna linia domu Judy sta³a siê wyj¹tkow¹ dynasti¹ kap³anów-królów – lub, jak zrêcznie okreœla nastêpców Jezusa m¹droœæ Graala, Królami Rybakami.Linia od Jezusa i Marii, która wy³oni³a siê dziêki Królom Rybakom, zachowa³a macierzyñski duch Aix i sta³a siê “rodzin¹ wód" – domem Acqs.Ta rodzina by³a s³awna w Akwitanii – okrêgu, którego nazwa równie¿ pochodzi od aquae (woda).Podobnie nazwa miasta na zachód od Tuluzy, Dax33.Tu merowingowa34 ga³¹Ÿ rodziny wywodz¹ca siê od Jezusa przez Królów Rybaków osi¹gnê³a godnoœæ hrabiów Tuluzy i Narbonne, i ksi¹¿¹t Septymanii (regionu miêdzy Francj¹ i Hiszpani¹)35.Inna ga³¹Ÿ, po k¹dzieli, uzyska³a dziedzictwo celtyckiego Koœcio³a Awalonu, a Viviane del Acqs na pocz¹tku V wieku przys³ugiwa³ dziedziczny tytu³ wielkiej królowej.W Bretanii odpowiednia linia prowansalskiego domu del Acqs po mieczu zosta³a hrabiami de Lon Acqs, wywodz¹c siê od prawnuczki Viviane I, Morgany.Od XII wieku, kiedy to Chretien de Troyes napisa³ opowieœæ Ywain and the Lady of the Fountain – w którym Lady (Pani) odpowiada la Dompna del Aquae – dziedzictwo Acqs przewija siê w literaturze poœwiêconej królowi Arturowi i rycerzom Okr¹g³ego Sto³u.Dziedzictwo jest centraln¹ kwesti¹ tego zagadnienia, wi¹¿e siê te¿ bezpoœrednio ze “œwiêtymi wodami", które ³¹cz¹ siê z Ksiêg¹ Rodzaju, Sophi¹ i nasz¹ Magdalen¹.W roku 1484 Morte d'Arthur sir Thomas Malory usun¹³ ró¿nicê, dokonuj¹c fonetycznej asymilacji: z del Acqs do du Lac (fr.“z jeziora").Rezultat by³ taki, ¿e w wersji przet³umaczonej Viviane II (Lady of the Fountain i matka Lancelota del Acqs) sta³a siê Lady of the Lake (Pani¹ z Jeziora).Na dalszych kartach tej ksi¹¿ki stopniowo uka¿¹ siê ró¿ni potomkowie Jezusa i jego brata Jakuba.Odkryjemy równie¿, czemu arturiañskie romanse i m¹droœæ Graala przetrwa³y mimo zarzutów herezji nieustannie wysuwanych przez Koœció³.Zaczniemy od brata Jezusa, Jakuba Sprawiedliwego, lepiej znanego jako Józef z Arymatei [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||