Index
2ASTROLO (3)
ÂŚmiertelne sny
07 (58)
10 (206)
Rembowski Józef Rodzina w Âświetle psychologii (2)
www nie com pl 3
Kossakowska Maja Lidia Siewca Wiatru
03 (94)
Nastanie nocy (10)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szarlotka.pev.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Poniewa¿ te dwie b³yszcz¹ce rzeczy spotykaj¹siê w zodiakalnym znaku Ryb (pisces rencontrees), mo¿emy przyj¹æ, ¿e podtym wyra¿eniem kryj¹ siê dwie planety.Zwrot brassieres en pisces sprawia³ ogromne k³opoty dotychczasowymkomentatorom, którzy nie potrafili w³aœciwie zrozumieæ jego znaczenia.Ana-tole le Pelletier, dziewiêtnastowieczny francuski komentator, widzia³ w nimodniesienie do Marsa i Wenus, a swoje przekonanie wspiera³ argumentamizaczerpniêtymi z tradycji mitologicznej.Garencieres natomiast dopatrywa³ siêw nim gwiezdnej konstelacji Croziers*.Garencieres myli³ siê w tym punkcie,jednak, ogólnie rzecz bior¹c, jego rozwa¿ania zmierza³y we w³aœciwymkierunku.O tych samych gwiazdach pisa³ tak¿e Dante w Czyœæcu - czerpi¹csw¹ wiedzê na ten temat z tradycji okultystycznej:e vidi quatro stelleNon viste mai fuor che alla prima gente.gwiazd tam ujrzê czworoPo pierwszych ludziach póŸniejszym nie znane.(prze³.E.Porêbowicz)Ta mistyczna czwórka tworzy konstelacjê zwan¹ Krzy¿.Jest wysoce pra-wdopodobne, ¿e Nostradamus, pisz¹c swój czterowiersz, myœla³ w³aœnieo Dantem, poniewa¿ w³oski poeta (który symbolicznie koñczy³ ka¿d¹ czêœæswojej Boskiej Komedii s³owem stelle, gwiazdy) dostrzeg³ konstelacjê, wyko-rzystuj¹c okultystyczn¹ metodê znan¹ tylko nielicznym, w czasie kiedy We-nus znajduje siê w znaku Ryb.Zawarte w czterowierszu aluzje do Dantegopozwalaj¹ te¿ zrozumieæ znaczenie s³owa croisez, wystêpuj¹cego w drugiejlinijce.W 1520 roku bowiem Pigafetta, który p³yn¹³ razem z Magellanemi widzia³ gwiazdy na w³asne oczy, nada³ im nazwê El Crucero, wspominaj¹cprzy tym mimochodem, ¿e pierwszy konstelacjê tê opisa³ Dante.Poniewa¿* Pod t¹ nazw¹ kryje siê konstelacja Crux, Krzy¿, w której najjaœniejsze gwiazdy tworz¹znak krzy¿a.Nazwa ta nios³a w sobie tak¿e sekretne znaczenia, jak wskazywa³ Richard Allen.Konstelacja ta by³a widzialna nad Jerozolim¹ (szerokoœæ 31o 46' 45") w czasie ukrzy¿owaniaChrystusa.gwiazdy by³y widziane przez pierwszych ludzi (prima gente w tekœcie Dan-tego mo¿e, lecz nie musi, oznaczaæ Adama i Ewy39), ³atwiej mo¿emy zrozu-mieæ uwagê o potopie w ostatniej linijce czterowiersza.Chocia¿ przepowied-nia dotyczy przysz³ych wydarzeñ, biblijny kontekst, w jakim przedstawia j¹Nostradamus, nadaje jej wiêksz¹ wewnêtrzn¹ spoistoœæ.Greckie nazwy Jowisza i Saturna mo¿na wyprowadzaæ od s³Ã³w oznacza-j¹cych œwiat³o lub œwiecenie.Po grecku Jowisz nazywany jest Phaithon, coznaczy promieniej¹cy.Niekiedy s³owo to odnosi siê równie¿ do Ksiê¿ycai S³oñca, a b³yszcz¹c¹ konstelacjê WoŸnicy okreœla siê mianem Phaethon.Jednak¿e w astrologicznym kontekœcie s³owo to prawie zawsze odnosiæ mo¿-na do Jowisza.Nazwy te by³y dobrze znane szesnastowiecznym astrologom,gdy¿ pos³ugiwa³ siê nimi ju¿ Ptolemeusz.Zgodnie ze starym przekonaniem,¿e planety s¹ ¿ywymi istotami, ich zewnêtrzny wygl¹d stanowi³ odbiciewewnêtrznego charakteru, Ptolemeusz czêsto pisa³ o "gwieŸdzie" tego czyinnego planetarnego bóstwa.Podobne koncepcje, zak³adaj¹ce, ¿e planetamikieruj¹ duchowe byty, przetrwa³y w pewnej formie w dziele Trithemiusa DeSecundadeis z 1522 roku, które wywar³o znacz¹cy wp³yw na Nostradamusa.Greckie wyra¿enie Phainon jest jednym z najbardziej tajemniczych termi-nów, jakie przetrwa³y do dzisiejszych czasów.W astrologii oznacza onoplanetê Saturn.Niemniej wyraz ten pochodzi od s³owa phaino, wydobywaæna jaw.Z tego samego korzenia wywodzi siê tak¿e s³owo fenomen, przypomi-naj¹ce, ¿e grecki astronom Eudoksos zatytu³owa³ swoj¹ pracê o gwiazdachPhenomena.Obecnie w astrologii widzi siê w Saturnie planetê odmierzaj¹c¹czas: Saturn bowiem wyznacza granice ludzkiego doœwiadczenia (takiego,jakim jest œwiat zjawiskowy - fenomenalny)."B³yszcz¹cy" - przek³ad grec-kiej nazwy Saturna - nie oddaje pe³ni zawartych w niej g³êbokich znaczeñ.W trzeciej linijce omawianego czterowiersza Nostradamus mówi zatemo koniunkcji Jowisza i Saturna w znaku Ryb.Wspominaliœmy ju¿ o szczegól-nym charakterze wielkich koniunkcji Saturna i Jowisza.Jest to zjawiskostosunkowo rzadkie, na jego podstawie mo¿na w miarê ³atwo okreœliæ chro-nologiê opisywanych poprzez nie zjawisk.W okresie miêdzy powstaniemczterowiersza Nostradamusa a koñcem naszego stulecia wielka koniunkcjawyst¹pi³a tylko dwa razy - 3 maja 1583 roku w dwudziestym stopniu w zna-ku Ryb i 24 lutego 1643 roku w dwudziestym pi¹tym stopniu w znaku Ryb.Jednak¿e okazuje siê, ¿e nawet dysponuj¹c dwiema mo¿liwymi datamispe³nienia siê przepowiedni, nie jesteœmy w stanie odczytaæ przes³ania pozo-sta³ych linijek czterowiersza.Jasne jest, ¿e Nostradamus wspomina o wielkiejliczbie (ludzi?) ukaranych przez potop w czasie zaistnienia wielkiej koniunk-cji.Wydaje siê, ¿e w ¿adnej z tych dat nie dosz³o do wielkich powodzi.Musimy zatem sprawê znaczenia tej przepowiedni zostawiæ na razie otwart¹.Bêdziemy wdziêczni za wszelkie propozycje rozwi¹zania tej intryguj¹cejzagadki.Przegl¹d metod astrologicznych Nostradamusa pozwoli³ nam zapoznaæ siêz kilkoma sekretnymi narzêdziami, jakimi pos³ugiwa³ siê wizjoner z Salon.Obecnie przejdziemy do jeszcze bardziej skomplikowanych zagadnieñ,w znacz¹cej mierze pozostaj¹cych poza polem zainteresowania wiêkszoœciwspó³czesnych okultystów.Mamy na myœli planetarne anio³y, z którymi No-stradamus zetkn¹³ siê w dziele Trithemiusa, oraz niew³aœciwe zrozumieniepracy Turrela [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.