Index
Aronson Elliot, Wilson Timothy D., Akert Robin M. Psychologia społeczna (11)
Bettelheim Bruno Cudowne i pożyteczne O znaczeniach i wartoœciach baœni (11)
Dodziuk Anna Psychologia podręczna Częœć III Pokochać (11)
Kratochvil Stanisław Psychoterapia Kierunki metody badania (11)
style (4)
wiedza i zycie2
Straznicy apokalipsy tom 1
21 02
Foster Alan Dean Przekleci 01 Sojusznicy
basn
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tomekiveco.xlx.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Bardzo du¿a liczbaosób nie potrafi jeszcze jasno myœleæ o sprawach religijnych, szczególnie wkrajach zachodnich.Wszystko wydaje siê im niewyraŸne i mgliste.Ale dla rozwojuokultystycznego mglistoœæ i nieokreœlonoœæ nie wystarcza.Nasze pojêcia musz¹byæ wyraŸne, a myœloobrazy zarysowane dok³adnie.Te cechy innych maj¹ istotneznaczenie w ¿yciu okultysty.Czytelnik powinien te¿ zrozumieæ, ¿e ka¿dy cz³owiek widzi œwiat zewnêtrznytylko poprzez swój umys³.Rezultat takiego widzenia mo¿na przyrównaæ do ogl¹daniakrajobrazu przez kolorowe szk³o.Cz³owiek, który by stale widzia³ œwiat przezczerwone lub niebieskie szk³a, nigdy by sobie nie uœwiadomi³, jak to szk³o zmieniarzeczywiste barwy krajobrazu.W podobny sposób cz³owiek jest zazwyczaj nieœwiadomyzniekszta³ceñ spowodowanych przez to, ¿e widzi wszystko za poœrednictwem swegoumys³u.W tym w³aœnie oczywistym znaczeniu umys³ nazwany zosta³ "Twórc¹ z³udzenia".Uczeñ okultystyczny ma wyraŸny obowi¹zek takiego oczyszczenia i rozwiniêciaswego cia³a mentalnego oraz usuniêcia "naroœli" (zob.rozdz.V) i przes¹dów,aby cia³o mentalne odzwierciedla³o prawdê z minimum zniekszta³ceñ spowodowanychjego usterkami.Musimy tu choæby pokrótce omówiæ wp³yw, jaki cz³owiek wywiera na zwierzêta,aby nasze studium o ciele mentalnym i jego oddzia³ywaniu by³o mo¿liwie kompletne.Gdy cz³owiek kieruje ¿yczliw¹ myœl do zwierzêcia lub czyni wyraŸny wysi³ek,aby je czegoœ nauczyæ, wtedy mamy do czynienia z bezpoœrednim i zamierzonymdzia³aniem cia³a astralnego lub mentalnego cz³owieka na odpowiednie cia³o zwierzêcia.Zdarza siê to stosunkowo rzadko, gdy¿ na ogó³ oddzia³ywanie takie odbywa siêbez œwiadomego zamiaru, po prostu dokonuje siê przez nieustanne i nieuniknioneobcowanie.Charakter i oddzia³ywanie cz³owieka maj¹ wielki wp³yw na los zwierzêcia.Je¿eliwzajemne ich oddzia³ywanie jest g³Ã³wnie natury uczuciowej, to prawdopodobniezwierzê rozwinie siê g³Ã³wnie przez swe cia³o astralne i jego ostateczne oddzieleniesiê od duszy grupowej bêdzie wynikiem gwa³townego wybuchu uczucia, który poruszyaspekt buddhi u unosz¹cej siê w górze monady, wynikiem czego bêdzie utworzeniesiê ego.Je¿eli wzajemne oddzia³ywanie ma charakter przede wszystkim umys³owy, to zostaniepobudzone rodz¹ce siê cia³o mentalne zwierzêcia i zwierzê to zindywidualizujesiê prawdopodobnie poprzez intelekt.Jeœli cz³owiek jest obdarzony siln¹ wol¹ lub szczególnie uduchowiony, zwierzêzindywidualizuje siê zapewne przez pobudzenie woli.Indywidualizacja za poœrednictwem uczucia, intelektu i woli to trzy normalnejej tory.Ale istniej¹ te¿ mniej po¿¹dane sposoby indywidualizacji, mianowicieprzez pychê, strach, nienawiœæ lub ¿¹dzê w³adzy.Tak na przyk³ad pewna grupa licz¹ca oko³o dwu milionów osób zindywidualizowa³asiê w siódmym obiegu (rundzie) £añcucha Ksiê¿ycowego wy³¹cznie przez pychê,nie maj¹c prawie ¿adnych innych zalet prócz pewnej chytroœci i sprytu.Ich cia³aprzyczynowe nie mia³y prawie ¿adnych innych barw poza pomarañczow¹.Niezdyscyplinowanie i buta cz³onków tej grupy powodowa³a we wszystkich okresachhistorii ci¹g³e k³opoty, zarówno dla nich samych jak i dla innych.Niektórzyz nich stali siê Panami Ciemnego Oblicza w Atlantydzie, inni znów zostali siej¹cymispustoszenie zdobywcami lub nie maj¹cymi skrupu³Ã³w milionerami, s³usznie nazwanymi"Napoleonami œwiata finansów".Niektórzy spoœród tych, którzy osi¹gnêli indywidualnoœæ pod wp³ywem strachuwywo³anego przez okrucieñstwo, stali siê œredniowiecznymi inkwizytorami, jaki tymi, którzy w naszych czasach torturuj¹ bezbronne dzieci.Dalsze szczegó³y dotycz¹ce mechanizmu indywidualizacji znajduj¹ siê w ksi¹¿ceA.Besant A Study in Consciousness (Studium o œwiadomoœci).Bêdzie te¿o tym mowa w ksi¹¿ce Cia³o przyczynowe [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.