Index
rozdzial 29 (21)
29 (66)
29 (55)
29 (123)
29 (63)
5 (29)
ch21 (9)
209 (3)
19 (248)
K. J. Yeskov Ostatni Wladca Pierscienia (3)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Cienie jako motyw - Wyrazistość cieni  |   Wyrazistość cieniIntensywność i efekt cieni na obrazie zależy od kilku czynników:Reprodukcji kontrastu na filmieNaświetleniaObróbkiObróbki pozytywu (gradacji papieru)Późniejszej obróbki obrazuNa negatywie cienie wyglądają na bardzo jasne, czasem wręcz przezroczyste.Im mniej szczegółów możesz dostrzec w jasnych obszarach negatywu, tym mniejsze będzie zróżnicowanie cieni na pozytywie, czyli papierowej odbitce.Jeśli nie ma żadnych informacji o cieniach, czy półcieniach to nie można nic realnie poprawić, zarówno w ciemni, jaki i modyfikując obraz cyfrowo. Zakres kontrastu materiału fotograficznego zależy od gradacji.Opisuje ona możliwości filmu.Stroma gradacja oznacza, że film może odtworzyć tylko ograniczony zakres barw.Płaska gradacja oznacza zrównoważony film (np.filmy portretowe).Jeśli chcecie osiągnąć efekt silnych cieni, powinniście stosować filmy o dużym kontraście, czyli stromej gradacji. "Naświetlanie cieni" oznacza, że fotograf uwydatnia ciemne barwy obrazu.W tym celu należy użyć zbliżenia lub zastosować punktowy pomiar światła na obszarach średnio lub bardzo ciemnych.Pomiar taki prowadzi do bardziej zaczernionych negatywów, osłabiając efekt cieni.Technika ta zastosowana zbyt mocno spowoduje, że obszary zacienione będą wyglądały nienaturalnie jasno. Wskazówka:W związku z bardziej "miękką" reprodukcją i większym zakresem naświetlania, filmy negatywowe zapisują ciemne obszary w bardziej zróżnicowany sposób.Filmy slajdowe przeciwnie - posiadają większe kontrasty: cienie często wyglądają na głęboko czarne.Filmy o niskiej czułości także reprodukują scenerię z nieco większym kontrastem.Specjalne filmy portretowe są z kolei bardziej zrównoważone: cienie posiadają większą ilość odcieni. Połączenie obiektu i cienia jest także interesujące.W takim przypadku motyw jest zazwyczaj wyblakły, podczas gdy cienie zajmują główne miejsce w kompozycji.Ważne jest, żeby kształt cienia był łatwo identyfikowalny.Wybieraj obiekty, których sylwetki są natychmiast rozpoznawalny dla obserwatora.Jeszcze bardziej ekstremalne są fotografie, na których wcale nie widać rzeczywistego obiektu, a tylko jego cień.Przykładowo może to być sylwetka drzewa i jego gałęzi, samego fotografa, znaków drogowych, szklanek, butelek oraz innych codziennych przedmiotów.Motywy te nagle stają się tajemniczymi obrazami, a przy jasnym otoczeniu powstaje napięcie i zdjęcia stają się jeszcze bardziej surrealistyczne.Cienie mogą znajdować się także wewnątrz innych cieni, to znaczy w ich obrysie lub jako tzw.twarde cienie.Cienie te padają na powierzchnie znajdujące się daleko od obiektu.Kształty cieni od szarości po czerń dostarczają informacji o przestrzennych wymiarach i o strukturze obiektów.Jest do bardzo ważny aspekt dwuwymiarowych reprodukcji. Wskazówka:Kierunek i wysokość światła oraz odległość pomiędzy obiektem i powierzchnią, na którą pada cień, określa perspektywę fotografii. Korzyści efektu perspektywicznego rzadko wykorzystywane są celowo.Szkoda, ponieważ jest to dobry sposób na stworzenie ciekawych fotografii.Światło padające pod różnymi kątami zniekształca twarde cienie i daje możliwość tworzenia różnorodnych efektów.Sama natura cieni mówi o porze dnia lub roku.Krótkie cienie oznaczają wysokie położenie słońca.Stosunkowo długie cienie sugerują atmosferę poranną lub popołudniową.Jednak najmocniejsze, najdłuższe i najbardziej dramatyczne cienie daje połączenie niskiego położenia słońca i wiosny lub jesieni.  poprzednia  strona głównanastępnaFotografia-Kurs Fotograficzny -Cienie jako motyw - Silniejszy, czy słabszy efekt? <-- tu jesteśOAgfa |Strona główna Agfa | FotografiaGaleria Fotograficzna Agfa | Produkty | Advanced Photo System | Tendencje & Doświadczenia |Š1998 Agfa-Gevaert AG, Informacje o Prawach Autorskich i Znakach Handlowych [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.