Index Sheldon Sidney Niezawodny plan Plan Ikar tom 1 Plan Ikar Tom 2 Aldiss Lato Helikonii (2) 64 1 (7) abc.com.pl 5 Pod redakcjÄ… Charlesa E. Skinnera Psychologia wychowawcza (12) Nastanie nocy (12) Kybalion Gordon R. Dickson Smok i Jerzy 7 Smok i sekaty krol |
[ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] .Podobnie miniona historia Izraela jakonarodu w ci¹gu wieku ³aski, stanowi³a obraz Wieku Ewangelii, jak tojednoznacznie poka¿emy w dalszych rozwa¿aniach.Wtedy bêdzie owiele ³atwiej zrozumieæ, dlaczego omawiane tu proroctwa odnosz¹cesiê do Dnia Pañskiego powinny byæ i s¹ mniej lub bardziejbezpoœrednio adresowane do Izraela i Jeruzalem, mimo ¿e innewyra¿enia na ten temat pokazuj¹ wyraŸnie, ¿e ich ca³kowitewype³nienie obejmuje te¿ ca³¹ ludzkoœæ.WeŸmy pod uwagê inne prorocze œwiadectwo (Sof.1:7-9 BP, 14-18NB): "Jahwe przygotowa³ ucztê ofiarn¹ i ju¿ wyznaczy³ swych goœci![Por.Obj.19:17] W dzieñ ofiary Jahwe ukarze ksi¹¿¹t i synówkrólewskich, i wszystkich, co przywdziewaj¹ obce stroje; Ukarzê wowym dniu ka¿dego, kto przeskakuje próg [³upie¿ców], i tego, ktodom swojego Pana nape³nia gwa³tem i oszustwem".[S³owa te nietylko wskazuj¹, ¿e nast¹pi wielkie zniszczenie bogactwa i w³adzy wopisywanym tu czasie ucisku, ale te¿, ¿e ci, którzy bêd¹ w tym okresienarzêdziem nieba u¿ytym do obalania obecnych systemów, zostan¹równie¿ ukarani za swe niesprawiedliwe i nieprawe postêpowanie.Ucisk bowiem dotknie wszystkie klasy, powoduj¹c rozpaczwszystkich ludzi]."Bliski jest wielki dzieñ Pana, bliski i bardzo szybko nadchodzi.S³uchaj! Dzieñ Pana jest gorzki! Wtedy nawet i bohater bêdziekrzycza³.Dzieñ ów jest dniem gniewu, dniem ucisku i utrapienia,dniem huku i ha³asu, dniem ciemnoœci i mroku [niepewnoœci iprzeczuæ, jak równie¿ doraŸnych nieszczêœæ], dniem ob³oków[ucisku] i gêstych chmur, dniem tr¹by [siódmej symbolicznej tr¹by,która brzmieæ bêdzie w ci¹gu dnia ucisku, zwanej równie¿ tr¹b¹Bo¿¹, ze wzglêdu na powi¹zanie z wydarzeniami, które mieæ bêd¹miejsce podczas Dnia Pañskiego] i okrzyku wojennego przeciwkomiastom obronnym i przeciwko basztom wysokim [krzykliwe iniezgodne z sob¹ oskar¿enia mocnych i dobrze zabezpieczonychokopami rz¹dów].Wtedy zeœlê strach na ludzi, tak i¿ chodziæ bêd¹jak œlepi [b³¹dz¹c po omacku w niepewnoœci, nie wiedz¹c, jak¹ obraædrogê], gdy¿ zgrzeszyli przeciwko Panu.Ich krew bêdzie rozbryzgananiby proch, a ich wnêtrznoœci rozrzucone niby b³oto.Ani ich srebro,ani ich z³oto nie bêdzie mog³o ich wyratowaæ w dniu gniewu Pana,[mimo i¿ uprzednio bogactwo mog³o zapewniæ wygody i wszelkizbytek] bo OGIEÑ gniewu Pana poch³onie ca³¹ ziemiê.Doprawdy,koniec straszn¹ zag³adê zgotuje wszystkim [bogatym] mieszkañcomziemi".Opisane tu spustoszenie zniszczy wielu bogatych w tymsensie, ¿e pozbawi ich bogactwa, mimo ¿e bez w¹tpienia poci¹gnieono za sob¹ równie¿ utratê wielu istnieñ ludzkich ze wszystkich klas.Nie bêdziemy usi³owali rozwa¿aæ szczegó³owo i z ró¿nych punktówwidzenia proroctw mówi¹cych o ucisku tego dnia.Pokrótce natomiastprzeœledzimy ostatni¹ zacytowan¹ myœl z proroctwa Sofoniasza,mianowicie tê o poch³oniêciu ca³ej ziemi przez OGIEÑ Boskiegogniewu.3 Sofoniasz nawi¹zuje do tego samego ognia raz jeszcze (Sof.3:8, 9) i powiada (BG): "Przeto¿ oczekiwajcie na miê, mówi Pan, dodnia, w którym powstanê do ³upu; bo s¹d mój jest, abym zebra³narody [ludy], i zgromadzi³ królestwa, abym na nie [na królestwa]wyla³ rozgniewanie moje i wszystkê popêdliwoœæ gniewumego [gromadzenie siê ludzi ze wszystkich narodów, z³¹czonychwspólnym interesem utworzenia opozycji wobec obecnych rz¹dów,nasila siê; w rezultacie wszystkie królestwa zjednocz¹ siê w celuosi¹gniêcia powszechnego bezpieczeñstwa, tak ¿e ucisk obejmiewszystkie królestwa i wszystkie upadn¹] (.) ogniem zaiste gorliwoœcimojej bêdzie po¿arta ta wszystka ziemia.Bo na ten czas [pozniszczeniu królestw, zniszczeniu obecnego porz¹dku spo³ecznego wogniu ucisku] przywrócê narodom wargi czyste [czyste S³owo - nieska¿one ludzk¹ tradycj¹], którymi by wzywali wszyscy imieniaPañskiego, a s³u¿yli mu jednomyœlnie".3.Wg KJ: "Boskiej gorliwoœci".Ogieñ Boskiej gorliwoœci jest przekonywaj¹cym symbolem,przedstawiaj¹cym natê¿enie ucisku i zniszczenie, jakie obejmie ca³¹ziemiê.Fakt, ¿e ludzie pozostan¹ po tym ogniu i otrzymaj¹b³ogos³awieñstwa, dowodzi, ¿e nie ma tu mowy - jak niektórzyprzypuszczaj¹ - o literalnym ogniu.Istniej¹ te¿ sugestie, i¿ ludŸmi,którzy pozostan¹, bêd¹ œwiêci.Jednak najwyraŸniej ci, którzyprzetrwaj¹, maj¹ siê nawróciæ, by s³u¿yæ Bogu, gdy tymczasem œwiêcibêd¹ nawróceni ju¿ wczeœniej.Tak wiêc ludzie, którzy pozostan¹, niebêd¹ œwiêtymi.** Wspominamy o tym w odpowiedzi na argumenty tych, którzyuwa¿aj¹, ¿e opisany tu ogieñ jest literalny, twierdz¹c, ¿e literalnaziemia zostanie stopiona itd.Ci w³aœnie, aby podbudowaæ sw¹ teoriê,utrzymuj¹, ¿e wymienione tu "narody" to œwiêci, którzy, gdy ziemiaostygnie po stopieniu siê, powróc¹ na ziemiê, zbuduj¹ sobie domy izamieszkaj¹ w nich, zasadz¹ winnice i spo¿ywaæ bêd¹ ich owoce,d³ugo raduj¹c siê z pracy swych r¹k.Uwa¿aj¹, ¿e obecne krótkie ¿yciejest okresem uczenia siê i przygotowania do objêcia dziedzictwa,zapominaj¹c niestety, ¿e ca³kowicie utrac¹ nabyte przygotowanie, gdyprzez tysi¹c lub wiêcej lat - wed³ug ich w³asnych teorii - oczekiwaæbêd¹ w przestworzach na ostygniêcie ziemi.Jest to powa¿ny b³¹d.Wynika on ze zbyt dos³ownej interpretacji figur, przypowieœci,symboli i niejasnych oœwiadczeñ naszego Pana, aposto³Ã³w iproroków.Wed³ug tego samego b³êdu twierdz¹ oni, ¿e powygaœniêciu ognia nie bêdzie ani gór, ani mórz, nie rozumiej¹c, ¿ewszystkie te elementy, jak te¿ opisany tu ogieñ, s¹ symbolami.W ca³ym Piœmie Œwiêtym ziemia, gdy jest wspominana symbolicznie,przedstawia zorganizowane spo³eczeñstwo; góry przedstawiaj¹królestwa; niebo - panuj¹ce si³y duchowe; morza - niespokojne,buntuj¹ce siê i niezadowolone wielkie rzesze œwiata.Ogieñprzedstawia zniszczenie tego, co jest palone - k¹kolu, ¿u¿lu, ziemi(systemów spo³ecznych) itp.A gdy w symbolicznym obrazie do ogniadodana jest siarka, podkreœlona jest myœl o zniszczeniu, bowiem dlawszystkich form ¿ycia nie ma nic bardziej zabójczego ni¿ dym siarki.Jeœli pamiêtaj¹c o tym zajrzymy do symbolicznego proroctwa Piotra,mówi¹cego o dniu gniewu, przekonamy siê, i¿ pozostaje ono wdoskona³ej harmonii z przytoczonym powy¿ej œwiadectwemproroków [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||