Index
Mulford Prentice Niewyzyskane siły życia
Niewyzyskane Siły Życia
Kelder ródła wiecznej młodoœci
143 08 (3)
ENTER.1996 2001
Brown Dan Anioly I Demony
Hobbit (3)
3.21. Wydruk i podgląd wydruku (2)
Dick Philip K My zdobywcy (3)
12 (496)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • edytagallery.xlx.pl

  • [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    .Skoro nasze umysy znajd si w prdzie wyszej ekonomii, bd udziela ciau pewnego ycia.To ycie wchaniamy kadym oddechem, który skutkiem tego przejdzie w rytm gboki, miarowy, spokojny.ycie takie nie idzie od ziemi, lecz z dziedzin duchowych.Ono zstpuje w miar naszego wznoszenia si.Nienawi jest najdzikszym wyuzdaniem w yciu naszej siy.Czego nienawidzi szkodzi ciau w okrutny sposób.Jednak czy nie jest susznym nienawidzi za, niesprawiedliwoci, ucisku? Nie jest to kwestia susznoci lub krzywdy, gdy one mierz si wedle ogólnych zasad.To kwestia usposobienia, czyli stanu umysu, który moe sprowadzi dobre lub ze wyniki.Widzie w czym niedoskonao i by w cigej sprzecznoci ze zwyczajami, nawyknieniami i prawami ludzi znaczy wypeni organizm pierwiastkiem rozkadowym.Ludzie nienawidz si a do choroby i mierci, przez to, co nazywaj "dobr spraw".Gony mówca zionc szyderstwem i napaci przeciw ciemizcy niekiedy przedwczenie zstpuje do grobu.Dostaje si w krg myli nienawistnych, zwróconych przeciw pewnemu szczególnemu wrogowi.Nieatwo jest si ze wydosta, bywa on na ksztat miecza, który i tego przebija, co go uywa.W ekonomii wyszej zachowamy wszelk si, gdy nie bdziemy mieli czego nienawidzi.Bdziemy dostrzegali tylko dobre w ludziach i w przyrodzie.Widzie tylko dobre znaczy wysa znaczn si do zdziaania wicej dobrego.Zdumiemy si zobaczywszy, ile piknoci, adu i proporcji moe istnie we wszechwiecie.Ludzkie prawo i zwyczaj powiada, e musimy zwalcza zo.Skoro jednak wszczynamy walk, w myli spotykamy przeciwnika.W naszym trybie zaj jedna cz spoeczestwa trwa w bezustannej wojnie przeciwko drugiej czci w celu zgnbienia pewnego za.Twarde i cierpkie sowa s cigle na ustach.Donosy i potpienia spadaj gromem z mównic i trybun.Rozjtrzenie opanowao obie strony.Bdc w usposobieniu, w którym rzeczy uwaane za nieodzowne do spenienia ukazuj si jedna za drug, w nieskoczonym szeregu, musimy bystro si zastanowi, które z nich s dla naszego dobra niezbdne i korzystne.Siy nasze zuywamy w kadej myli, w kadym planie wielkim czy maym.Dajmy na to, e w pokoju widzimy pók, któr trzeba odkurzy, toalet, któr trzeba naprawi, szuflad, której zawarto jest w nieadzie.Zamiar zaprowadzenia porzdku, chocia go nie wykonujemy, zuywa nieco naszej siy.Jeli na te nie zrobione rzeczy patrzymy z dziesi razy dziennie, postanawiajc je wykona, zuywamy kadym razem cokolwiek naszej siy.W kocu widok nie zrobionych rzeczy staje si nam nieznony; to dlatego, poniewa umys zmczy si, wlokc te mae ciary.Zuywamy nasz si wanie w tym stopniu, jakbymy je byli wykonali.A nawet zuywamy wicej.Kadym razem, gdy widzimy nie wykonan robot, wzmaga si nasze podranienie.Sympatia lub mio, niestosownie odczuwana, ogaaca nas z siy.Gdy darzysz mioci lub sympati jak osob, której myli s nisze od twoich, udzielasz jej bardziej cennego pierwiastka, nie dostajc w zamian pierwiastka równej wartoci.Zasada ycia wymaga, by ludzie, yjcy ze sob we wspólnoci, wymieniali nawzajem tylko myli równej wartoci.Stajemy si formalnie czciami umysu, do których nas cignie najbardziej.By duchowo zczonym z pewn osob nie jest bynajmniej frazesem.Zwizek to istotny, daleko bardziej oczywisty i bliski ni przechadzanie si rka w rk.Skoro czy ci bliska sympbacha Dzieje Kodeksu Anatia z jakim niszym umysem, skonnym do zawici lub nagoci, to bdziesz od takiego umysu przejmowa nienawi, popiech lub inn jak przywar, a z tymi usposobieniami cielesne niedomogi, jakie tamte sprowadzaj.Mozoy i zgryzota ogromnie wyczerpuj si.Jednak urodzilimy si z pierwiastkami trudów i zmartwie, tkwicych w nas samych, a przeto w dalszym cigu bdziemy si martwili lub drczyli kopotami jutra, które mog si wcale nie przydarzy.Tak dugo, a wskutek podania wszystkie te nisze myli powyganiamy, zastpujc je wyszym prdem umysu.Duch i sia s na to, by daway przyjemno i trwa korzy.Taki prd myli wytworzy z czasem nowego mczyzn i now kobiet, widzcych we wszystkich rzeczach róda dobrego.Porzuci od razu dawne naogi jest niepodobiestwem.Przyzwyczajenie do wieloletnich, szarpicych, spazmatycznych wysików wymaga wiele czasu do przemiany na bardziej spokojny nastrój, który przyjmuje i rozdziela si.Niestosowne towarzystwa nie mog by przerwane natychmiast, chobymy nawet zauwayli, ile naszej siy one rujnuj.Nasze umysy, skonne do zawici, gwatownych uprzedze lub zazdroszczenia drugim, nie mog ulec przemianie w cigu jednego dnia.Byoby to niesusznym powiedzie sobie: "Musz poprawi to niespokojne usposobienie zaraz, dzi".Wysiek nasz w tym kierunku byby sztuczny i wymuszony.Wywoaby stan mniej wicej podobny do tego, jaki czasem widzimy u ludzi, mapujcych zwyczaje i zachowanie si drugich.Takie usposobienia s nienaturalne i niezdrowe.Niektóre dawne przysowia zachwalaj ide, e pilno wiedzie do majtku.Tysice ludzi jest pracowitych i biednych cae ycie.Sk w tym, dokd i na co skierujemy nasz pilno.Pracowito z maym rozsdkiem rbie drzewa i zgarnia wgle po koniec ywota; pilno z wiksz dawk rozsdku kupuje pewien obszar lasu, najmuje drwali i przewoników, nadzoruje ich pilnie i sprzedaje go z adnym zyskiem.Samo tylko oszczdzanie równie nie przyniesie majtku [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.