Index Bettelheim Bruno Cudowne i pożyteczne O znaczeniach i wartoœciach baœni (10) Bogdanowicz Marta Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym (10) Dodziuk Anna Psychologia podręczna Częœć III Pokochać (10) Kratochvil Stanisław Psychoterapia Kierunki metody badania (10) fakty i mity 2 12 (262) 160 15 (7) Pod redakcją Charlesa E. Skinnera Psychologia wychowawcza (8) Klemp Okultyzm ukryta strona życia Cornwell Patricia Post Mortem |
[ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] .i formalnie wcielonych do 1zraela – Wzgórz Golan i Jerozolimy Wschodniej.Wzgórza Golan nale¿a³y wczeœniej do Syrii, która wci¹¿ roœci do nich pretensje i niedawno przemieœci³a wojska na pozycje wokó³ tego terenu.Jerozolima Wschodnia natomiast by³a czêœci¹ Jordanii, a przez Palestyñczyków uznawana jest za stolicê ich kraju.Nazwisko “Arafat" pojawia siê w Biblii tylko dwa razy, i to w normalnym tekœcie, bez przeskakiwania.Raz pojawia siê w miejscu, gdzie ³¹cz¹ siê zaszyfrowane dwa biblijne okreœlenia “Koñca Dni".Dok³adnie rzecz ujmuj¹c, pojawia siê ono tu¿ poni¿ej tego wyra¿enia, mimo bardzo niskiego prawdopodobieñstwa wyst¹pienia.Co wiêcej, zaszyfrowane s³owa nastêpuj¹ce po tym nazwisku brzmi¹: “Pamiêtaj! Nie zapomnij potwierdzenia Koñca Czasu".“Wygnanie pod Izmaelem" przepowiedziane zosta³o w Zoharze, staro¿ytnym komentarzu, stanowi¹cym czêœæ tak zwanego “ukrytego Midraszu", który wyjaœnia tajemnice, o których Tora nie mówi otwarcie.Zohar kilkakrotnie wspomina o przysz³ej wojnie, jak¹ Izrael stoczy na “Koñcu Dni", przed nadejœciem Mesjasza.W komentarzu do Ksiêgi Rodzaju powiedziane jest, ¿e “potomkowie Izmaela wezw¹ wszystkie narody œwiata, by stanê³y przeciw Jerozolimie".Powiedziane jest jednak tak¿e, ¿e Izrael mo¿e zostaæ ocalony od napaœci.Dzieje Izaaka i Izmaela, dwóch synów Abrahama, opowiedziane s¹ w 21.rozdziale Ksiêgi Rodzaju.Matk¹ Izmaela by³a Hagar, egipska niewolnica Sary.Gdy Sara urodzi³a Izaaka, zwróci³a siê do Abrahama: “WypêdŸ tê niewolnicê wraz z jej synem, bo syn tej niewolnicy nie bêdzie wspó³dziedzicem z synem moim Izaakiem" (21, 10).Biblia zdaje siê otwarcie zapowiadaæ walkê, której pierwsze zwiastuny pojawi³y siê ju¿ w momencie narodzin Izmaela: “A bêdzie to cz³owiek dziki jak onager: bêdzie on walczy³ przeciwko wszystkim i wszyscy – przeciwko niemu; bêdzie on utrapieniem swych pobratymców" (Rdz 16, 12).Uœcisk d³oni Arafata i Netanjahu, noc¹ 15 stycznia 1997 r., opisany by³ w “New York Timesie" z tego dnia.Dwa dni wczeœniej, gdy pojawi³y siê pierwsze doniesienia o porozumieniu, “Times" pisa³: “Amerykañscy politycy nie ³udzili siê, ¿e uk³ad podpisany w Hebronie mo¿e zapobiec dalszym kryzysom i konfrontacjom, ze wzglêdu na wci¹¿ odczuwalne nastroje wzajemnego braku zaufania i niechêci pomiêdzy konserwatywnym rz¹dem Izraela a Arafatem.Sprawa dalszego wycofywania wojsk, a tak¿e inne kwestie, które dotychczas nie by³y przedmiotem negocjacji, jak status Jerozolimy, granice, osiedla ¿ydowskie, mog¹ wzbudzaæ emocje przynajmniej tak silne jak obecnie Hebron.Nieprzejednani osadnicy ¿ydowscy nie s¹ w stanie traktowaæ uk³adu inaczej ni¿ jako zdrady.Radykalne grupy islamskie wœród Palestyñczyków mog¹ zaœ zdecydowaæ siê na u¿ycie terroru, aby nie dopuœciæ do realizacji porozumienia w sprawie Hebronu."Wydarzenia z marca 1997 r.zrelacjonowane zosta³y wed³ug doniesieñ zamieszczonych w “New York Timesie" oraz w “Jerusalem Post".Cytat z listu króla Jordanii do Netanjahu podany jest za “New York Timesem" z 12 marca 1997 r.Samobójczy zamach bombowy z 21 marca opisany zosta³ w “New York Timesie" z 22 marca.S³owa Richarda E Feynmanna przytoczone zosta³y za jego ksi¹¿k¹ pt.: Six Easy Pieces (Helix, 1995, s.135).Feynmann uwa¿a tak¿e, ¿e zasada nieoznaczonoœci stosuje siê do wszystkiego, dlatego te¿ “w teraŸniejszoœci mo¿emy co najwy¿ej obliczyæ prawdopodobieñstwo losowego pojawienia siê takiego, a nie innego uk³adu" (s.136).Feynmann twierdzi, ¿e nie wierzy, byœmy mogli kiedykolwiek byæ zdolni do obejœcia tej bariery: “Nikt dotychczas nie wymyœli³ sposobu na obejœcie zasady nieoznaczonoœci.Musimy wiêc przyj¹æ, ¿e opisuje ona jedn¹ z podstawowych cech naszej rzeczywistoœci" (s.136, 132).Tak siê akurat z³o¿y³o, ¿e czyta³em ksi¹¿kê Feynmana w czasie tego samego lotu do Izraela, podczas którego dowiedzia³em siê, ¿e Netanjahuwybiera siê do Jordanii, idealnie zgodnie z przepowiedni¹ zaszyfrowan¹ w Biblii.Gdy wizyta zosta³a prze³o¿ona, pomyœla³em sobie, ¿e wielki fizyk musi mieæ racjê – nie mo¿emy mieæ pewnoœci co do tego, co siê stanie, mo¿emy jedynie ustalaæ prawdopodobieñstwo.Znany popularyzator nauki Timothy Ferris w “New York Timesie" z 29 wrzeœnia 1996 r.pisze, i¿ fizyka kwantowa “to wci¹¿ znakomicie sprawdzaj¹ca siê ga³¹Ÿ nauki".Artyku³, w którym zamieszczona zosta³a ta wypowiedŸ nosi tytu³ Dziwactwa maj¹ sens (s.143 n.) [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||