Index
Johnson P. Bóg
921 00 (3)
rozdzial 07 (228)
Sienkiewicz Henryk Ogniem i mieczem t.1
ENTER.1996 2001
473 08
Tengu
color temperature
SPIOCHY.TXT
abc.com.pl 6
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .To w³aœnie dlatego, ¿e jako naród okazali siê Mu niewierni przywilej zostania kap³añskimi królami zosta³ odebrany ich narodowi i udzielony wiernym z duchowego Izraela (Mat.21:43)]".Odpowiedni jest tak¿e werset z 1 Piotra 2:9, mówi¹cy o królewskiej klasie jako królewskich w³adcach: "Ale wy jesteœcie rodzajem wybranym [pokazany jest tutaj charakter wybranego Chrystusa G³owy i Cia³a], królewskim kap³añstwem [kap³anami, którzy ustanowi¹ Królestwo], narodem œwiêtym [narodem poœwiêconym Bogu, grup¹ jednostek, które bêd¹ ca³kowicie poœwiêcone Bogu, a zatem œwiête] ludem nabytym [bêd¹cym wy³¹czn¹ w³asnoœci¹ Boga], abyœcie opowiadali cnoty tego [Bóg powo³a³ klasê Chrystusa, aby opowiada³a chwa³ê Boga, tj.Jego m¹droœæ, moc, sprawiedliwoœæ i mi³oœæ, z których wszystkie przynosz¹ Mu zaszczyt; tak¿e Jego ³aski drugorzêdne i trzeciorzêdne pod kontrol¹ Jego doskona³ej m¹droœci, sprawiedliwoœci, mi³oœci i mocy], który was powo³a³ z ciemnoœci ku wspania³ej swojej œwiat³oœci".Kiedyœ lud Pana pozostawa³ w b³êdzie, lecz zosta³ powo³any z b³êdu do cudownego œwiat³a Ewangelii.Zaprawdê doskona³¹ jawi siê nam Ewangelia naszego Niebiañskiego Ojca.Takie znaczenie królestwa jeszcze jaœniej wynika z Obj.1:6 ("uczyni³ nas królami"); 5:10 ("uczyni³ nas Bogu naszemu królami").W Przek³adzie Autoryzowanym [Authorized Version, w skrócie A.V.- przypis t³.] greckie s³owo basileia, które zawsze oznacza Królestwo, w obydwóch tych wersetach zosta³o oddane jako "królami".Jednak w Przek³adzie Poprawionym [Revised Version, w skrócie R.V.- przypis t³.] oraz innych w³aœciwie zosta³o ono przet³umaczone dos³ownie jako "królestwo".T³umacze A.V., nie rozumiej¹c, ¿e s³owo basileia posiada znaczenie królewskich w³adców, wiedz¹c jednak, ¿e nie chodzi tutaj o terytorium, naród ani królestwo rz¹dzone przez króla czy królow¹, podali to, co jest wyraŸnym sensem tego fragmentu w poprawnym jêzyku angielskim, t³umacz¹c s³owo basilea s³owem królami.Czyni¹c tak, mimowolnie dostarczyli dowodu na to, ¿e s³owo królestwo miêdzy innymi oznacza w Biblii królewskiego w³adcê lub królewskich w³adców.Wyra¿enia "Królestwo Bo¿e", "Królestwo Niebieskie" najwyraŸniej wszêdzie oznaczaj¹ królewskich w³adców, którzy bêd¹ reprezentowaæ Jehowê w sprawowaniu Jego w³adzy jako Jego Namiestnicy.Definicja ta jest prawdziwa nawet w takich wersetach, jak Rzym.14:17 oraz 1 Kor.15:50.Ten pierwszy fragment zapewnia nas, ¿e g³Ã³wne przywileje przysz³ych królów w okresie Tysi¹clecia nie bêd¹ polega³y na tym, i¿ bêd¹ mieæ wolnoœæ w jedzeniu i piciu, lecz wolnoœæ w stosunku do sprawiedliwoœci, pokoju i radoœci w Duchu Œwiêtym.Dlatego chêtnie zrezygnuj¹ z tych pierwszych przywilejów na korzyœæ tych drugich.Tak¿e w 1 Kor.15:50 aposto³ zapewnia nas, ¿e Koœció³ dziedziczy przywilej zostania królami nastêpnego wieku nie jako istoty ludzkie, lecz Boskie.Dok³adna analiza wyra¿eñ "Królestwo Niebieskie", "Królestwo Bo¿e" przekona nas, i¿ oznaczaj¹ one w³adców, którzy jako Namiestnicy Boga bêd¹ sprawowaæ Jego w³adzê wœród ludzi w nastêpnym wieku.Innymi s³owy, wyra¿enia "Królestwo Bo¿e", "Królestwo Niebieskie" oznaczaj¹ Jezusa i Jego wierne Maluczkie Stadko (Mat.5:3,10; Mar.10:14).Wyra¿enia te s¹ w Biblii odnoszone do Jezusa i Koœcio³a z dwóch punktów widzenia.W niektórych wersetach dotycz¹ ich w czasie ziemskiego ¿ycia, pe³nego cierpieñ i opozycji ze strony diab³a, œwiata i cia³a.Takie znaczenie tych terminów jest ca³kowicie zbie¿ne z okreœleniem koœció³ wojuj¹cy.W innych miejscach wyra¿enia te dotycz¹ ich w stanie niebiañskim, w czasie ich chwalebnego panowania nad ziemi¹.W tym znaczeniu terminy te s¹ ca³kowicie zbie¿ne z okreœleniem koœció³ tryumfuj¹cy.W stanie ziemskiego ¿ycia swych cz³onków Koœció³ czêsto nazywany jest embrionalnym, cierpi¹cym Królestwem; w stanie niebiañskim, w czasie Tysi¹clecia nazywany jest królestwem narodzonym, uwielbionym.NajwyraŸniej obydwa zastosowania s³owa królestwo s¹ biblijne.KRÓLESTWO EMBRIONALNEGdy nasz Pan Jezus poleci³ aposto³om g³osiæ, ¿e "przybli¿y³o siê królestwo niebieskie" (Mat.10:7), nie mia³ oczywiœcie na myœli tego, i¿ mieli og³osiæ, ¿e On wraz z Koœcio³em mieli w³aœnie rozpocz¹æ panowanie nad ziemi¹.Minê³o bowiem 19 wieków od chwili wydania tego polecenia, a Królestwo nie jest jeszcze ca³kowicie ustanowione na ziemi w znaczeniu panowania nad ni¹.Jego myœl¹ by³o z pewnoœci¹ to, ¿e uczniowie powinni og³aszaæ pojawienie siê na scenie ludzkiej historii embrionalnego królestwa, Koœcio³a, który mia³ przejœæ proces rozwoju jako przygotowanie do stanowiska w³adców nastêpnego wieku.W tym ¿yciu mieli oni odegraæ jedynie pierwsze akty swej roli w dramacie wieków.Dlatego Pan pouczy³ ich, by og³aszali zmianê dyspensacji, by zamiast Moj¿esza i proroków od tej pory g³osili Królestwo Bo¿e, Koœció³ embrionalny.Rzeczywiœcie by³o ono bliskie: zaczê³o siê od Jezusa i Jego s³u¿by; by³o kontynuowane przez aposto³Ã³w w dniu Zielonych Œwi¹t; dokona³o znacznego postêpu w domu Korneliusza, gdy objê³o pogan; stale rozwija³o siê w czasie ¿ydowskiego ¿niwa.Teraz by³o otwarte dla ka¿dego - ¯yda i poganina.Przez ca³y Wiek Ewangelii cz³onkowie gwiezdni (np.Waldo, Marsyliusz, Hus, Luter, Zwinglii, Cranmer, Wesley itp.), ich pomocnicy oraz zwolennicy og³aszali, ¿e "przybli¿y³o siê królestwo niebieskie".W ten sposób umo¿liwiali wchodzenie do embrionalnego Królestwa tym, którzy tego pragnêli, a po wejœciu tam, cieszenie siê szczególn¹ ³ask¹ Boga.Tak¿e gdy Jezus zapewnia nas, ¿e od czasów Jana Chrzciciela Królestwo niebieskie cierpi gwa³t i ¿e gwa³townicy porywaj¹ je (Mat.11:12) - nie chce, byœmy rozumieli, ¿e mówi o klasie Królestwa w stanie panowania nad ziemi¹, poniewa¿ wtedy bêd¹ oni odziani wszechmoc¹ i nikt nie bêdzie w stanie im siê oprzeæ, a có¿ dopiero zadawaæ im gwa³t, nie mówi¹c ju¿ nic o porywaniu ich! Jak dowodzi doœwiadczenie klasy Królestwa od samego pocz¹tku (Dz.Ap.14:22; 2 Tym.3:12), Jezus odnosi siê tutaj raczej do Królestwa embrionalnego, wiernych w ich ziemskim ¿yciu, Koœcio³a wojuj¹cego, cierpi¹cego w trakcie przygotowywania ich przez pos³uszeñstwo S³owu i Duchowi Boga, wœród prób i ucisków do panowania z Jezusem jako uwielbione Królestwo nastêpnego wieku.To prawda, ¿e Jan Chrzciciel, który og³asza³ zbli¿anie siê królestwa, dozna³ gwa³tu, bêd¹c œciêty przez Heroda z powodu Herodiady i Salome.Tamto Królestwo niebieskie cierpia³o gwa³t w osobie naszego Pana Jezusa, który za dni Swego cia³a z pewnoœci¹ by³ strasznie przeœladowany przez nauczonych w Piœmie i faryzeuszy.Sanhedryn spotêgowa³ tylko to przeœladowanie, gdy potêpi³ Go, niewinnego, na œmieræ na podstawie sfabrykowanego oskar¿enia o bluŸnierstwo.Postawili Go przed Pi³atem, którego zmusili do wykonania na Nim ich wyroku.Najpierw by³ On okrutnie biczowany, potem ukoronowany cierniami i wyszydzany; w³o¿ono na Niego ciê¿ki krzy¿, pod ciê¿arem którego zemdla³; przybito Go do krzy¿a, zadaj¹c Mu gwa³t; w Jego twarz rzucano najokropniejsze przekleñstwa, obelgi, groŸby, bluŸnierstwa i pod³e oskar¿enia.A On - niewinny - znosi³ to wszystko w duchu cichoœci, mi³oœci, wiernoœci Bogu [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.