Index
Bóg nilu
Johnson P. Tysišclecie
chip 4
www nie com pl 1
abc.com.pl 9
Daniken Erich Moj swiat w obrazach
Pani Jeziora
Chmielewska Joanna Wielki diament T 1 (3)
wiedza i zycie4
Janusz A. Zajdel Limes Inferior (2)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Przy u¿ywaniu bowiem cichoœci wobec Boga powy¿szych osiem ³ask ³¹czy siê z piêcioma wy¿szymi pierwszorzêdnymi ³askami w kontrolowaniu trzech drugorzêdnych ³ask na zasadzie ³agodnej uleg³oœci serca i umys³u, a w³aœnie to Biblia rozumie przez cichoœæ.Wobec cz³owieka cichoœæ jest po³¹czeniem w ³agodnej uleg³oœci samokontroli, cierpliwoœci, mi³oœci braterskiej i bezinteresownej ze wspomnianymi powy¿ej trzema ³askami drugorzêdnymi.Zbadanie pozosta³ych ³ask trzeciorzêdnych poka¿e ten ³¹cz¹cy element w nich wszystkich.Pozosta³e szeœæ ³ask trzeciorzêdnych to gorliwoœæ, umiarkowanie, wielkodusznoœæ lub inaczej dobroæ, uprzejmoœæ, radoœæ i wiernoœæ.Gorliwoœæ powstaje z po³¹czenia przede wszystkim wiary, nadziei, samokontroli, cierpliwoœci, pobo¿noœci, mi³oœci braterskiej i bezinteresownej (wy¿szych pierwszorzêdnych ³ask); po drugie z po³¹czenia wojowniczoœci, agresywnoœci i pracowitoœci (ni¿szych pierwszorzêdnych ³ask); a po trzecie odwagi, samozaparcia i szczodroœci (³ask drugorzêdnych) - i jest gor¹cym i aktywnym oddaniem siê jakiejœ sprawie.Umiarkowanie powstaje w wyniku po³¹czenia przede wszystkim wiary, nadziei, samokontroli, cierpliwoœci, pobo¿noœci, mi³oœci braterskiej i bezinteresownej (wy¿szych pierwszorzêdnych ³ask); po drugie z po³¹czenia taktu, odpoczynku, troskliwoœci i przyjacielskoœci (ni¿szych pierwszorzêdnych ³ask); a po trzecie pokory, nieskwapliwoœci i powœci¹gliwoœci (³ask drugorzêdnych) - i jest równowag¹ umys³u i serca.Wielkodusznoœæ lub inaczej dobroæ powstaje z po³¹czenia przede wszystkim wiary, nadziei, samokontroli, cierpliwoœci, pobo¿noœci, mi³oœci braterskiej i bezinteresownej (wy¿szych pierwszorzêdnych ³ask); po drugie z po³¹czenia sympatycznoœci, pokojowoœci i przyjacielskoœci (ni¿szych pierwszorzêdnych ³ask); a po trzecie wspania³omyœlnoœci, nieskwapliwoœci, powœci¹gliwoœci, przebaczenia i wyrozumia³oœci (³ask drugorzêdnych) - w myœli, motywach, s³owach i czynach na rzecz odpowiednich osób, zasad i rzeczy.Uprzejmoœæ jest po³¹czeniem przede wszystkim wiary, nadziei, samokontroli, cierpliwoœci, pobo¿noœci, mi³oœci braterskiej i bezinteresownej (wy¿szych pierwszorzêdnych ³ask); po drugie sympatycznoœci, przyjacielskoœci, odpoczynku, pokojowoœci i taktu (ni¿szych pierwszorzêdnych ³ask); a po trzecie wspania³omyœlnoœci, nieskwapliwoœci, powœci¹gliwoœci, pokory i skromnoœci (³ask drugorzêdnych) - i polega na wyrozumia³oœci i ³agodnoœci w postêpowaniu.Radoœæ powstaje w wyniku odpowiedniego dzia³ania jakiejkolwiek pojedynczej ³aski lub te¿ po³¹czenia dowolnych dwóch lub wiêkszej liczby, a nawet wszystkich ³ask i jest radosnym usposobieniem serca i umys³u.Wiernoœæ powstaje w wyniku dzia³ania jakiejkolwiek pojedynczej ³aski lub te¿ po³¹czenia dowolnych dwóch, wiêkszej liczby, a nawet wszystkich ³ask i polega na lojalnoœci zasadom, osobom lub rzeczom.Powy¿sze opisy i analizy siedmiu ³ask trzeciorzêdnych dowodz¹, ¿e s¹ one po³¹czeniem wy¿szych i ni¿szych ³ask pierwszorzêdnych oraz ³ask drugorzêdnych.Czasami s¹ nazywane ³askami z³o¿onymi, poniewa¿ sk³adaj¹ siê z pewnych elementów innych ³ask.Ci, którzy je tak nazywaj¹, wszystkie pozosta³e ³aski nazywaj¹ ³askami prostymi.Taka metoda klasyfikowania ³ask jest ca³kiem dobra, lecz jak siê nam wydaje, nie tak dobra, jak metoda zastosowana w naszych rozdzia³ach, poniewa¿ podzia³ na ³aski pierwszorzêdne, drugorzêdne i trzeciorzêdne ukazuje ich naturê, organy, z których powstaj¹, relacje i funkcje, podczas gdy ta druga zwraca uwagê tylko na ich sk³adniki.Ufamy, ¿e wszystkie poprzednie uwagi na temat trzech rodzajów ³ask dopomog¹ nam w lepszym zrozumieniu natury i funkcji ich ka¿dego rodzaju, i w ten sposób lepiej przygotuj¹ nas do zrozumienia i ocenienia trzeciorzêdnych ³ask charakteru Boga.Pierwsz¹ z nich, jak¹ omówimy w tym rozdziale, jest cichoœæ Boga.Cichoœæ to ³agodna uleg³oœæ serca i umys³u.Nie wystarczy zdefiniowaæ cichoœci jako uleg³oœci, poniewa¿ jest wiele przejawów uleg³oœci, które nie s¹ wyrazami cichoœci.Skazaniec, którego do stanu uleg³oœci doprowadzi³a dopiero surowa kara, z pewnoœci¹ nie mo¿e byæ nazwany cichym.Koniecznoœæ kary i jego upór dowodz¹, ¿e nie jest on cichy.Mo¿emy w³aœciwie uznaæ go za ujarzmionego, lecz ju¿ samo to okreœlenie wskazuje, ¿e nie jest on cichym.Zatem w cichoœci jest coœ wiêcej ni¿ tylko sama uleg³oœæ.Oznacza ona, ¿e uleg³oœæ ta wyp³ywa z ³agodnoœci i musi pochodziæ z serca i umys³u.Prawdziwie cicha osoba zawsze jest ³agodna.Jeœli komuœ brakuje ³agodnoœci, brakuje mu istotnego sk³adnika cichoœci.£agodnoœæ w cichoœci zmusza nas do stwierdzenia, ¿e brak jest cichoœci wszystkim charakterom, które do stanu uleg³oœci musz¹ byæ doprowadzane si³¹ lub strachem.£agodna uleg³oœæ, o której mówimy, przejawia siê zarówno w dzia³aniu serca, jak i umys³u.Jej istot¹ w umyœle jest pragnienie poznawania - chêæ uczenia siê, a w sercu poddanie - pos³uszeñstwo.Ci, którzy nie chc¹ siê uczyæ, nie s¹ cisi, tak samo jak ci, którzy nie chc¹ daæ siê poprowadziæ.Aby byæ cichym, nale¿y zarówno poddawaæ siê uczeniu, jak i prowadzeniu.Prawdziwa cichoœæ nie poddaje siê jednak uczeniu i prowadzeniu przez ka¿dego i przez wszystko.Poddaje siê tylko naukom prawdy i sprawiedliwoœci, a w prowadzeniu tylko prawdzie i sprawiedliwoœci.Odmawia przyjmowania nauk i poddawania siê prowadzeniu b³êdu i niesprawiedliwoœci.Tak wiêc prawdziwa cichoœæ dzia³a wobec innych tylko wtedy, gdy jest to w harmonii z prawd¹, sprawiedliwoœci¹ i mi³oœci¹.T³umaczy to fakt, ¿e cisi chrzeœcijanie odmawiaj¹ u¿ywania cichoœci wobec tych, którzy chcieliby odprowadziæ ich od wiernoœci Panu, jak na przyk³ad w czasie przeœladowañ, kiedy to wielokrotnie podejmowano wysi³ki sk³onienia ich do wyparcia siê Pana, prawdy i braci.W takich przypadkach ich cichoœæ dzia³a nie wobec ich przeœladowców, lecz wobec Pana, prawdy i braci, co jest bardzo w³aœciwe.Nie powinniœmy te¿, jak czyni to wielu, myliæ cichoœci z pokor¹, która jest w³aœciw¹ samoocen¹, a w naszym przypadku skromnoœci¹ serca i umys³u.Powód tego mylenia jest oczywisty: pokora jest jednym z elementów cichoœci i dlatego wszêdzie tam, gdzie wystêpuje cichoœæ, pojawia siê oczywiœcie i pokora.Czasami jednak spotykamy pokorne osoby, które nie s¹ ciche.S¹ bowiem tacy, którzy posiadaj¹ w³aœciw¹, a wiêc nisk¹ samoocenê, a którzy jednak nie s¹ ³agodnie ulegli w sercu i umyœle.Z drugiej strony, pokora sprzyja cichoœci, co jest czymœ naturalnym, gdy¿ jest ona elementem cichoœci.Ró¿nica miêdzy nimi jest bardzo widoczna tak¿e w ich definicjach, poniewa¿ pierwsza z nich jest w³aœciw¹ samoocen¹, tzn.w naszym przypadku skromnoœci¹ serca i umys³u, a ta druga ³agodn¹ uleg³oœci¹ serca i umys³u.Co wiêcej, sposób u¿ywania ich przez Bibliê wskazuje na tê ró¿nicê, np.gdy nasz Pan powiedzia³, ¿e jest cichy i pokornego serca, z pewnoœci¹ nie chcia³ powiedzieæ, ¿e jest cichy i cichy lub te¿ pokorny i pokorny (Mat.11:29).Tak¿e gdy œw.Pawe³ napomina nas, abyœmy "przyoblekli (.) pokorê, cichoœæ (.)" z pewnoœci¹ nie ma na myœli jednej rzeczy, lecz dwie ró¿ne.Efez.4:2 to kolejny stosowny werset.Tak wiêc dobrze zrobimy, jeœli bêdziemy unikaæ mylenia pokory z cichoœci¹.Jak jednak mo¿emy mówiæ, ¿e Bóg jest cichy - ¿e cichoœæ jest jednym z Jego trzeciorzêdnych przymiotów charakteru? Nie mo¿emy oczywiœcie powiedzieæ, ¿e Bóg jest cichy wobec Swych stworzeñ, poniewa¿ ¿adne z nich niczego Go nie uczy ani te¿ ¿adne z nich nie mo¿e Go czegokolwiek nauczyæ.¯adne z nich nie prowadzi Go ani te¿ ¿adne z nich nie mo¿e Go prowadziæ.Tak wiêc Bóg nie u¿ywa cichoœci wobec ¿adnej istoty we wszechœwiecie.Czy zatem mo¿e byæ w ogóle cichy? Odpowiadamy, ¿e tak.W jaki sposób mo¿e byæ On zatem cichy, jeœli nie posiada ani nie u¿ywa cichoœci wobec kogokolwiek? Odpowiadamy, ¿e jest On cichy wobec dobrych zasad, poniewa¿ jest ³agodnie uleg³y wobec Swego w³asnego prawa prawdy, sprawiedliwoœci i mi³oœci [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.