Index 2.17. Timery oraz przetwarzanie w jałowym czasie aplikacji (2) George Orwell Folwark zwierzęcy (17) w obronie wiary 17.phtml rok 2027 17 19 (2) rozdzial 17 (56) start (17) 36 (17) 03 (17) 301 17 (2) abc.com.pl 9 |
[ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] .Medytacja uprawiana regularnie przez szereg lat przyzwyczai œwiadomoœæ w ciele przyczynowym do oddzia³ywañ pochodz¹cych z cia³a mentalnego.Gdy to siê stanie, wówczas bêdzie mo¿liwe abstrakcyjne myœlenie na poziomie przyczynowym bez ryzyka nadmiernego obci¹¿enia fizycznego narz¹du myœli.Gdy powiedzie siê wysi³ek utworzenia abstrakcyjnego pojêcia, na przyk³ad trójk¹ta, czytelnik mo¿e byæ z pocz¹tku nieco oszo³omiony przy próbie jego zrozumienia; póŸniej œwiadomoœæ nagle siê zmieni i stanie siê jasna.Bêdzie to oznaczaæ, ¿e centrum œwiadomoœci przesunê³o siê z cia³a mentalnego do przyczynowego, a czytelnik stanie siê w swym ciele przyczynowym œwiadomy oddzielnego myœlenia poza sob¹.Tym jest intuicja cia³a przyczynowego, rozpoznaj¹ca to, co zewnêtrzne.Intuicja buddhiczna, jak to zobaczymy w nastêpnym rozdziale, rozpoznaje to, co wewnêtrzne, a to pozwala widzieæ rzecz od wewn¹trz.Za pomoc¹ intuicji intelektualnej cz³owiek rozumie rzeczy, które s¹ poza nim.Nale¿y tu znowu przypomnieæ, ¿e pomimo zewnêtrznych ró¿nic pomiêdzy dzia³aniem wy¿szego i ni¿szego umys³u, manas, czyli myœliciel, jest jeden – jaŸñ w ciele przyczynowym.Jest on Ÿród³em nieprzebranych energii, wibracji niezliczonych rodzajów; wysy³a je promieniuj¹c z siebie na zewn¹trz.Najsubtelniejsze i najdelikatniejsze z nich znajduj¹ wyraz w materii cia³a przyczynowego, jedynej, która jest doœæ subtelna, by mog³a na nie reagowaæ.Stanowi¹ one to, co czasem nazywa siê czystym rozumem, którego myœli s¹ abstrakcyjne, a który zdobywa wiedzê za pomoc¹ intuicji.Jego prawdziw¹ natur¹ jest wiedza i rozpoznaje on od razu prawdê jako z nim zgodn¹.Mniej subtelne wibracje pochodz¹ od myœliciela, przyci¹gaj¹ materiê ni¿szego œwiata mentalnego i staj¹ siê, jak ju¿ o tym wspominaliœmy, aktywnoœci¹ ni¿szego umys³u.Nie jest mo¿e zbyt fortunne, ¿e niekiedy mówi siê o buddhi jako o czystym rozumie, a jego zdolnoœæ okreœla siê mianem intuicji.Niew¹tpliwie w miarê postêpu w psychologii zostan¹ dobrane w³aœciwe terminy, które bêdzie siê stosowaæ wy³¹cznie do okreœlonych funkcji œwiadomoœci w ciele przyczynowym i do zdolnoœci buddhicznych.Napisano wy¿ej o manasie, ¿e jego prawdziw¹ natur¹ jest wiedza.Jest tak, poniewa¿ manas stanowi odzwierciedlenie astralnej materii w sferze mentalnej, poznawczego aspektu jaŸni – jaŸni jako Poznaj¹cego.Dlatego mo¿e on rozwijaæ zdolnoœæ natychmiastowego poznawania prawdy.Tak siê dzieje jednak tylko wtedy, gdy zostan¹ przekroczone granice ni¿szego umys³u z jego powolnymi procesami rozumowania.Ilekroæ bowiem “ja" – bêd¹ce wyrazem jaŸni, której natur¹ jest wiedza – spotyka siê z jak¹œ prawd¹, tylekroæ stwierdza, ¿e jej wibracje s¹ regularne i dlatego potrafi¹ wytworzyæ w nim logicznie spójny obraz; natomiast fa³sz wytwarza obraz zniekszta³cony, pozbawiony proporcji, który ju¿ samym odbiciem zdradza swój charakter.W miarê jak ni¿szy umys³ zajmuje coraz bardziej podporz¹dkowan¹ pozycjê, regularne wibracje utwierdzaj¹ sw¹ przewagê, a intuicja – która stanowi analogiê do bezpoœredniego widzenia w sferze fizycznej – zastêpuje rozumowanie, s³usznie porównywane w sferze fizycznej ze zmys³em dotyku.Tak intuicja rozwija siê w rozumowaniu w ten sam nieprzerwany sposób i bez zmiany tej istotnej natury, jak wzrok rozwija siê z dotyku.Zmiana “sposobu" nie powinna nam przes³aniaæ widoku regularnej i konsekwentnej ewolucji zdolnoœci.Czytelnik powinien oczywiœcie starannie rozró¿niaæ w³aœciw¹ intuicjê od pseudointuicji, która jest tylko impulsem zrodzonym z pragnienia i nie jest wcale wy¿sza, lecz ni¿sza od rozumowania.Akt myœlenia rozwijaj¹ spiryle w atomach fizycznych; dlatego osoby, które codziennie myœl¹ jasno i starannie, nie tylko doskonal¹ swe zdolnoœci myœlenia, ale równie¿ doskonal¹ dla innych pewn¹ iloœæ materii wy¿szego rodzaju, u³atwiaj¹c im wy¿szy rodzaj myœlenia.W ciele eterycznym cz³owieka czakra czo³owa, czyli centrum si³y pomiêdzy brwiami, które zu¿ywa ciemnob³êkitn¹ pranê, jest zwi¹zana z pierwiastkiem wy¿szego manasu [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||