Index
Tybetanska Ksiega Umarlych
www nie com pl 1
Sienkiewicz Henryk Szkice weglem
Chmielewska Joanna Trudny Trup (5)
14 (72)
Cialdini Raobert Wywieranie wpływu na ludzi Teoria i pra (3)
abc.com.pl 7
04 4moj
Szklarski Alfred 9 Tomek w grobowcach faraonow
Szklarski Alfred 4 Tomek na tropach Yeti
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lenka007.xlx.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Jest ciemno.Lampa zapala siê.Wszyscy znamy to doœwiadczenie cia³em i zmys³ami.Ciem-noœæ zostaje zast¹piona jasnoœci¹ - przejrzyst¹, pozbawion¹substancji i bezpoœrednio znan¹.Nagle wieje wiatr, któregopodmuch gasi p³omieñ.Dobrze wiemy z w³asnego doœwiad-czenia, jak to jest, kiedy ciemnoœæ zastêpuje œwiat³o.CZÊŒÆ DRUGARODZAJE I ZASTOSOWANIESNÓWCelem praktyki jogi snu, a wiêc naszym ostatecznym pragnieniem jestwyzwolenie - urzeczywistnienie tego, co znajduje siê poza wszystkimi sna-mi.Sen znajduje jednak równie¿ zastosowanie na poziomie relatywnymi mo¿e mieæ dobroczynny wp³yw na nasze codzienne ¿ycie.Z jednej stronymo¿na bowiem wykorzystaæ informacje, które on nam daje, a z drugiej bez-poœrednio korzystaæ z doœwiadczeñ, które prze¿ywamy w czasie snu.NaZachodzie bardzo szeroko rozpowszechnione jest stosowanie snów w tera-pii, wielu artystów i naukowców przyznaje siê równie¿ do korzystania z twór-czej fantazji snów w swojej pracy.Tybetañczycy tak¿e na ró¿ne sposobyopieraj¹ siê na snach.Czêœæ druga niniejszej ksi¹¿ki opisuje niektóre mo¿li-woœci wykorzystania snów w codziennym ¿yciu.1.TRZY RODZAJE SNÓWIstniej¹ trzy rodzaje snów, które tworz¹ pewien ci¹g zwi¹-zany z postêpem w praktyce jogi œnienia, chocia¿ nie zawszekolejnoœæ ta musi obowi¹zywaæ.S¹ to: 1) zwyczajne sny sam-saryczne, 2) sny przejrzyste, 3) sny przejrzystego œwiat³a.Pierwsze dwa typy rozró¿niæ mo¿na na podstawie przyczynich powstania, ale i w jednym, i w drugim œni¹cy mo¿e byæzarówno œwiadomy, jak i nieœwiadomy.W snach przejrzyste-go œwiat³a œni¹cy jest zawsze œwiadomy i nie ma ju¿ podzia³una przedmiot i podmiot.Sny te powstaj¹ w niedualnej œwia-domoœci.81Zwyk³e snyNieœwiadomy(powstaj¹ ze œladów karmicznych œni¹cego)ŒwiadomySny przejrzysteNieœwiadomy(powstaj¹ ze œladów karmicznych poŒwiadomyprzekroczeniu poziomu osobistego)Sny przejrzystego œwiat³aŒwiadomy(niedualnoœæ)(poza dualnoœci¹przedmiot-podmiot)— Tybetañska joga snu i œnieniaSNY SAMSARYCZNESny œni¹ce siê wiêkszoœci z nas przez wiêkszoœæ czasu tosny samsaryczne, które powstaj¹ ze œladów karmicznych*.Znaczenie, jakie w nich odkrywamy, jest rzutowan¹ na nienasz¹ projekcj¹ - przypisujemy snom jakiœ sens, który wcalenie jest zawarty w ich wewnêtrznej istocie.Podobnie rzeczsiê ma z nadawaniem sensu naszemu codziennemu ¿yciu.Nieoznacza to jednak, ¿e znaczenie, jakie projektujemy na naszesny i ¿ycie jest niewa¿ne.Zachodz¹cy tu proces przypominaczytanie ksi¹¿ki, która jest w gruncie rzeczy tylko zbioremznaków na papierze.Poniewa¿ jednak posiadamy okreœlon¹wiedzê na temat znaczenia stów, mo¿emy odczytaæ z ksi¹¿kipewn¹ treœæ.Treœæ ta, tak jak sens snu, jest nastêpnie podda-wana interpretacji.Dwie osoby mog¹ przeczytaæ tê sam¹ ksi¹¿-kê i mieæ w zwi¹zku z tym ca³kiem ró¿ne doœwiadczenia.Jedna z nich mo¿e w oparciu o ni¹ zmieniæ ca³e swoje ¿ycie,a druga uzna, ¿e tekst ten nie zas³uguje na szczególn¹ uwagê.Ksi¹¿ka siê jednak nie zmieni³a - to treœæ wyprojektowana nas³owa przez czytelnika zosta³a inaczej odczytana.SNY PRZEJRZYSTEW miarê postêpu w praktyce sny staj¹ siê coraz wyraŸniej-sze, bardziej szczegó³owe i wiêksza czêœæ ka¿dego z nich zo-staje zapamiêtana.Dzieje siê to na skutek tego, i¿ w stan snuwprowadziliœmy wiêksz¹ œwiadomoœæ.Oprócz stanu zwiêk-szonej œwiadomoœci w czasie doœwiadczania zwyczajnych snówistnieje bowiem drugi rodzaj snów, zwany snami przejrzy-stymi.Takie sny pojawiaj¹ siê, gdy umys³ i prana s¹ zharmo-nizowane, a œni¹cy rozwin¹³ zdolnoœæ pozostawania w stanie82bezosobowym.W przeciwieñstwie do snów samsarycznych,w których umys³ œni¹cego jest przenoszony z miejsca na miej-sce przez prane karmiczn¹, umys³ œni¹cego sny przejrzyste jeststabilny.Chocia¿ oczywiœcie i tu pojawiaj¹ siê wyobra¿eniai ró¿ne informacje, oparte s¹ one mniej na osobistych œla-dach karmicznych, a bardziej na wiedzy pochodz¹cej bezpo-œrednio ze œwiadomoœci znajduj¹cej siê poni¿ej poziomu kon-wencjonalnego „ja".Jest to analogiczne do ró¿nicy pomiêdzyciê¿k¹ pran¹ karmiczn¹ przep³ywaj¹c¹ przez kana³ bia³y, któ-ra zwi¹zana jest z negatywnymi uczuciami, a pran¹ m¹droœciw kanale czerwonym.Obie s¹ pranami karmicznymi - ener-giami w³¹czonymi w doœwiadczenia dualizmu - ale jednaz nich jest czystsza i mniej zwi¹zana z niewiedz¹ ni¿ druga.W ten sam sposób przejrzysty sen jest czystszy i mniej wyni-kaj¹cy z niewiedzy ni¿ sen samsaryczny.W œnie przejrzystymjest tak, jakby œni¹cy coœ otrzyma³ lub odkry³, a nie jak weœnie samsarycznym, gdzie œni¹cy projektuje znaczenie snu naczyste doœwiadczenie.Snów przejrzystych mo¿e raz na jakiœ czas doœwiadczaæka¿dy cz³owiek, ale dopóki duchowa praktyka nie jest roz-winiêta i stabilna, nie zdarza siê to czêsto.Sny wiêkszoœciz nas s¹ jednak snami samsarycznymi, opartymi na codzien-nych uczuciach i prze¿yciach [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.