Index
Biblia (Ks Hioba 31 26)
022 31 (3)
31 (88)
11 (31)
31 (110)
44 (31)
306 31 (4)
107 31
31 (49)
Pod redakcjš DRA N. HUM. Grzegorza Zalewskiego Kontrowersje w psychologii i filozofii medycyny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szkicerysunki.xlx.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .U¿ywanie w³aœciwoœci otaczaj¹cychW³aœciwoœci otaczaj¹ce to w³aœciwoœci zaimplementowane w kontenerze, w którym znajduje siê kontrolka, w przeciwieñstwie do w³aœciwoœci magazynowych, które s¹ zaimplementowane w kontrolce, a nie w kontenerze.W³aœciwoœci magazynowe korzystaj¹ z tego samego zestawu predefiniowanych znaczeñ i identyfikatorów dispid co w³aœciwoœci magazynowe.Dispid jest unikalnym identyfikatorem u¿ywanym do identyfikowania w³aœciwoœci wewn¹trz interfejsu.Aby skorzystaæ z w³aœciwoœci otaczaj¹cej, kontrolka musi jedynie za¿¹daæ od kontenera przekazania wartoœci tej w³aœciwoœci, a nastêpnie wykorzystaæ tê wartoœæ zgodnie z typem w³aœciwoœci.U¿ycie w³aœciwoœci otaczaj¹cych pozwala kontrolce na dostosowanie siê do ustawieñ kontenera, w którym siê znajduje.Dziêki temu mo¿liwa jest du¿o lepsza integracja kontrolki z kontenerem.WeŸmy poprzedni przyk³ad, w którym do naszej przyk³adowej kontrolki dodaliœmy w³aœciwoœæ magazynow¹ Backcolor.Poniewa¿ Backcolor jest zdefiniowana jako w³aœciwoœæ magazynowa, u¿ytkownik kontrolki mo¿e zmieniæ kolor t³a kontrolki lub pozostawiæ go bez zmian.Jeœli kolor jest inny ni¿ kolor kontenera lub jeœli z jakiegoœ powodu kolor t³a kontenera ulegnie zmianie, kolory nie bêd¹ sobie odpowiadaæ, co spowoduje, ¿e aplikacja bêdzie wygl¹da³a na kiepsko i niedbale napisan¹.Jeœli jednak kontrolka bêdzie korzystaæ z otaczaj¹cego koloru t³a swojego kontenera, kolor jej t³a zawsze bêdzie odpowiedni.Jednak to, czy kontrolka bêdzie korzystaæ z w³aœciwoœci otaczaj¹cych, zale¿y tylko od Ciebie i od wymagañ co do aplikacji.Aby odwo³aæ siê do w³aœciwoœci otaczaj¹cej, mo¿esz wywo³aæ jedn¹ z wielu funkcji w³aœciwoœci otaczaj¹cych zdefiniowanych w klasie coieProperty, takich jak na przyk³adAmbientBackColor (), czy te¿ po prostu U¿yæ funkcji GetAmbientProperty () W celu odczytania wartoœci:this->GetAmbientProperty(DISPID_BACKCOLOR,VT_COLOR, &varBackColor);Funkcja GetAmbientProperty () otrzymuje jako pierwszy parametr identyfikator dispid.Ten identyfikator musi byæ jednym z identyfikatorów zdefiniowanych w MFC.Pe³n¹ listê identyfikatorów dispid znajdziesz w plikach Ÿród³owych MFC.Drugim parametrem jest typ danych dla struktury VARIANT ¿¹danej przez program, zaœ trzecim parametrem jest referencja do samej struktury VARIANT, w której funkcja GetAmbientProperty () ma umieœciæ dane.Tworzenie arkuszy w³aœciwoœciArkusze w³aœciwoœci pozwalaj¹ kontrolce na wyœwietlanie jej w³aœciwoœci w celu przegl¹dania i edycji i zwykle s¹ implementowane w postaci okien dialogowych z zak³adkami.Z arkuszami w³aœciwoœci mieliœmy ju¿ do czynienia w rozdziale 14.Oryginalnie arkusze w³aœciwoœci zosta³y opracowane do u¿ycia w przypadkach, gdy kontener nie posiada³ mo¿liwoœci przegl¹dania w³aœciwoœci kontrolek.Tak wiêc mimo ¿e arkusze w³aœciwoœci maj¹ swoje zalety, jednak nie w ka¿dym przypadku s¹ konieczne.Usuniêcie arkusza w³aœciwoœci z projektu kontrolki powoduje znacz¹c¹ redukcjê objêtoœci jej pliku wykonywalnego, nie powoduj¹c przy tym utraty funkcjonalnoœci.Poniewa¿ arkusze w³aœciwoœci s¹ oknami dialogowymi z zak³adkami, wiêkszoœæ pracy bêdziesz wykonywa³ za pomoc¹ edytora dialogów i Class Wizarda.W oknie projektu wybierz zak³adkê widoku zasobów, po czym z listy okien dialogowych wybierz pozycjê IDD_PROPPAGE_MFCCONTROLWIN i dwukrotnie j¹ kliknij, otwieraj¹c wzorzec dialogu w edytorze.Za pomoc¹ edytora zasobów usuñ statyczny tekst TODO, po czym umieœæ w dialogu w³asny statyczny napis oraz rozwijan¹ listê.Kliknij prawym przyciskiem myszy statyczny napis, przywo³uj¹c jego menu podrêczne; wybierz polecenie Properties (w³aœciwoœci).Na zak³adce General (ogólne) ustaw ID kontrolki na IDC_ALIGNMENTLABEL, zaœ jako treœæ napisu wpisz Wyrównanie.Na zak³adce Styles (style) ustaw opcjê Align Text (wyrównaj tekst) na Right (do prawej).Zamknij okno dialogowe zapisuj¹c informacje.Nastêpnie, ponownie prawym przyciskiem myszy, kliknij kontrolkê rozwijan¹ listy.Tak¿e tym razem z menu podrêcznego wybierz polecenie Properties.Na zak³adce General ustaw ID kontrolki na IDC_ALIGNMENTCOMBO.Na zak³adce Styles wybierz z listy Type (typ) pozycjê Drop List (rozwijana lista) oraz wy³¹cz opcjê Sort (sortowana).Zamknij okno dialogowe zapisuj¹c informacje.W ten sposób umieœci³eœ na arkuszu w³aœciwoœci dwie kontrolki o zmodyfikowa³eœ ich opcje.Musisz jeszcze tylko dopisaæ trochê kodu.Zamknij edytor zasobów i przywo³aj ClassWizarda.Wybierz klasê CMFCControlWinPropPage, po czym kliknij zak³adkê Member Variables.Z listy Control ID's wybierz pozycjê IDC_ALIGNMENTCOMBO i kliknij przycisk Add Variable.Pojawi siê okno dialogowe Add Member Variable.W tym oknieustaw nazwê zmiennej na m_AlignmentCombo, zaœ jako jej kategoriê wybierz z listy pozycjê Control.Kliknij przycisk OK, zatwierdzaj¹c decyzjê i zamykaj¹c okno.Doda³eœ zmienn¹ sk³adow¹ dla kontrolki w dialogu.Teraz musisz jeszcze dodaæ jedn¹ zmienn¹ dla wartoœci w tej kontrolce.Ponownie kliknij przycisk Add Variable, lecz tym razem jako nazwê zmiennej wpisz m_AlignmentValue, jako jej kategoriê wybierz Value, zaœ jako jej rodzaj wybierz typ int.Kliknij przycisk OK, zatwierdzaj¹c decyzjê i zamykaj¹c okno.Zamknij okno ClassWizarda, zatwierdzaj¹c utworzenie dwóch nowych zmiennych sk³adowych [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.