Index
012 00 (8)
00 (62)
133 00 (5)
207 00 (4)
921 00 (3)
114 00 (2)
187 00 (2)
251 00 (7)
160 00 (6)
141 00 (7)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rejestracja.pev.pl

  • [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
    .Dlatego te¿ tak sporadyczne s¹ bezpoœrednie œwiadectwa.Nie mo¿na jednak oddzielaæ wp³ywu, jaki Gurd¿ijew wywar³ – i dalej wywiera – od Gurd¿ijewa-cz³owieka.Uzasadniona jest zatem chêæ dowiedzenia siê czegoœ, choæby w zarysie, na temat jego ¿ycia.Dlatego w³aœnie jego uczniowie postanowili opublikowaæ tê ksi¹¿kê, przeznaczon¹ pierwotnie do czytania na g³os dla ograniczonego krêgu uczniów i goœci.Gurd¿ijew opowiada w niej o najmniej znanym okresie swojego ¿ycia: dzieciñstwie, m³odoœci i pierwszych etapach swojego poszukiwania.Ale jeœli Gurd¿ijew mówi o sobie, to czyni to zawsze pos³uszny celowi swego ¿ycia.Z pewnoœci¹ nie mamy tu do czynienia z autobiografi¹, w œcis³ym tego s³owa znaczeniu.Dla niego przesz³oœæ jest warta wspomnieñ tylko wówczas, gdy mo¿e s³u¿yæ za przyk³ad.Opowiadaj¹c o swoich przygodach, nie proponuje, ¿eby je zewnêtrznie naœladowaæ, lecz przedstawia zupe³nie nowy sposób konfrontowania ¿ycia, który bezpoœrednio nas dotyka i daje nam przedsmak rzeczywistoœci innego rzêdu.Gurd¿ijew nie by³ i nie móg³ byæ jedynie pisarzem.Jego zadanie polega³o na czym innym.Gurd¿ijew by³ mistrzem.Pojêcie mistrza, tak popularne na Wschodzie, jest prawie zupe³nie obce na Zachodzie.Nie przywo³uje ono na myœl niczego konkretnego; jego zawartoœæ jest bardzo niejasna, wrêcz podejrzana.Wed³ug koncepcji tradycyjnych, funkcja mistrza nie ogranicza siê do nauczania doktryny, lecz zak³ada równie¿ faktyczne wcielenie poznania, dziêki któremu mistrz mo¿e obudziæ innych ludzi i sam¹ swoj¹ obecnoœci¹ pomóc im w poszukiwaniu.Jego zadaniem jest stworzenie warunków do doœwiadczenia, które umo¿liwi jak najpe³niejsze “prze¿ycie" poznania.To jest prawdziwy klucz do ¿ycia Gurd¿ijewa.Od chwili przyjazdu na Zachód Gurd¿ijew nieustannie pracowa³ nad tym, by zgromadziæ wokó³ siebie grupê ludzi gotowych dzieliæ z nim ¿ycie ca³kowicie nakierowane na rozwój œwiadomoœci.Wyk³ada³ im swoje idee, podtrzymywa³ i o¿ywia³ ich poszukiwanie, a tak¿e przekona³ ich, ¿e aby to doœwiadczenie sta³o siê pe³ne, musi ono obejmowaæ wszystkie aspekty istoty ludzkiej.Na tym w³aœnie polega idea “harmonijnego rozwoju cz³owieka", stanowi¹ca oparcie dla dzia³añ Instytutu, który Gurd¿ijew przez wiele lat próbowa³ powo³aæ.D¹¿¹c do tego celu, musia³ toczyæ nieustann¹ walkê ze wszystkimi trudnoœciami spowodowanymi wojn¹, rewolucj¹ i wygnaniem, a tak¿e z obojêtnoœci¹ jednych i wrogoœci¹ drugich.By daæ czytelnikowi pewne pojêcie o tej walce i o jego niestrudzonej pomys³owoœci w jej prowadzeniu, dodano jeden rozdzia³, którego pierwotnie nie planowano w³¹czyæ do tej ksi¹¿ki.Jest to opowieœæ, któr¹ Gurd¿ijew przedstawi³ pewnego wieczoru w odpowiedzi na pytanie – pozornie bardzo niedyskretne – dotycz¹ce œrodków finansowych Instytutu.To zadziwiaj¹ce opowiadanie, zatytu³owane “Kwestie finansowe", mo¿e przyczyniæ siê do lepszego zrozumienia tego, jak ¿ycie oraz wszystkie dzia³ania mistrza s¹ podporz¹dkowane wype³nieniu jego misji [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aceton.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Kawa była słaba i bez smaku. Nie miała treści, a jedynie formę. Design by SZABLONY.maniak.pl.